انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

رشد چشمگیر صادرات نوشت افزار در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۱

5/5 - (1 امتیاز)

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در بازدید از نمایشگاه نوشت افزار

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوشت افزار در تهران افزود: سیاست ما در حوزه نوشت افزار شامل حمایت از تولید، حمایت تعرفه‌ای و اعمال محدودیت و ممنوعیت واردات برخی اقلام دارای تولید داخل مکفی، تهیه شناسنامه اقلام نوشت افزار و لوازم اداری و ابلاغ دستورالعمل اجرایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیگیری مسائل ارزی تولیدکنندگان و تامین مواد اولیه داخلی و وارداتی است.

محمد مهدی برادران در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوشت افزار در تهران افزود: سیاست ما در حوزه نوشت افزار شامل حمایت از تولید، حمایت تعرفه‌ای و اعمال محدودیت و ممنوعیت واردات برخی اقلام دارای تولید داخل مکفی، تهیه شناسنامه اقلام نوشت افزار و لوازم اداری و ابلاغ دستورالعمل اجرایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیگیری مسائل ارزی تولیدکنندگان و تامین مواد اولیه داخلی و وارداتی است.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت خاطرنشان کرد: برنامه های وزارت صمت در این حوزه شامل برنامه ریزی جهت مدیریت واردات اقلام خاص هنری و فانتزی که در داخل تولید نمی شوند یا توجیه اقتصادی ندارند، از طریق مبادی قانونی و رصد کلیه زنجیر توزیع با الزام شناسه و کد رهگیری است، همچنین سیاست گذاری در راستای افزایش عمق ساخت داخل، تنوع محصولات و تکمیل سبد کالایی نوشت افزار در کشور و برنامه ریزی جهت هماهنگی لازم جهت استفاده حداکثری از الگوهای ایرانی-اسلامی و محتوای مذهبی، ملی، فرهنگی، علمی و… در کشور از اولویت‌های این حوزه است.
ایشان در ادامه گفت: در حوزه مداد، تولید با افزایشی همراه بوده و صادرات انجام شده است این در حالی است که سال ۹۵ تراز تجاری منفی داشتیم (۶۰ تن واردات، ۳۰ تن صادرات) ولی در حال حاضر ترازمان مثبت شده است و در خصوص تولید خودکار سال ۹۵، با ارزش ۵.۵ میلیون دلار واردات داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۰ واردات (۶۸۰ هزاردلار) رسیده که نشان دهنده کاهش چشمگیر (۹۴ درصد کاهش) واردات است. در این حوزه بیش از ۵ برابر رشد داشته است.
معاون صنایع عمومی در انتها خاطر نشان کرد: رشد صادراتی حوزه نوشت افزار و در نهایت تحقق خط مشی های پیش بینی شده در جهت بهبود مدیریت اقتصادی محصولات اجتماعی و فرهنگی برای حفظ و ارتقا و انتقال فرهنگ‌ ایرانی و اسلامی از راهبردهای این حوزه است و با جدیت در دستور کار قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید:
5/5 - (1 امتیاز)

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: