انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

افزایش سه برابر نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  امین پور ریاست اتحادیه کتاب فروشان آذربایجان شرقی بابیان اینکه، این روز‌ها نفس باد صبا بوی ماه مهر می‌دهد و دانش‌آموزان که رهپویان وادی علم و دانش‌اند در پی تجهیز لوازم و ملزومات خود برای آغاز مدرسه ها می باشند اظهار کرد:گرانی لوازم التحریر، معضل بزرگی برای خانواده‌های ایرانی درآستانه سال تحصیلی جدید شده هست که مردم قادر به تهیه آن نیستند در نتیجه نوشت افزار فروشان هم قادر به فروش نیستند و در نتیجه در انتظار ابطال پروانه‌های اکتساب واحد‌های صنفی هستیم.

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

وی اظهار کرد: تولیدات لوازم‌التحریر داخلی فقط ۳۰ درصد ایرانی هست و بیشتر از ۷۰ درصد خارجی هست.

وی اضافه کرد:لوازم‌التحریر در طول سال تحصیلی در ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان هست و باید اهتمام گردد تا بر نظارت بر بازار شرایط برای فروش و توزیع فرآورده ها باکیفیت و مناسب فراهم گردد تادانش آموزان درطول ۹ ماه ازوسایل باکیفیت استفاده نمایند.

 

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

ریاست اتحادیه کتاب فروشان آذربایجان شرقی به عرضه کالا‌های خارجی در این حوزه نیز اشاره کرده و می‌افزاید: سبب این امر تولید اندک فرآورده ها داخلی بود که در کمال خوشبختی سال کنونی کارهای خوبی در این ارتباط انجام شده و برند‌های داخلی اقدام به عرضه فرآورده ها تولید ایران با کیفیت بالا کرده‌اند.

امین پور، بااشاره به آمار‌ها که درآغازسال تحصیلی ۹۷، نشان میدهد اغلب مردم بخاطر مناسب بودن نرخ تولیدات داخلی نسبت به کیفیت آن تمایلی به خرید اجناس داخلی می باشند اظهار کرد:البته اشخاص طبقه اول درجامعه که خرید اجناس خارجی را کلاس میدانند نه برای صرفآ تحصیل بدنبال برند‌های خارجی می باشند.

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

وی، در ادمه خواستار پشتیبانی از تولیدات داخلی با نظارت دقیق در کیفیت اجناس ایرانی گردید و اظهار کرد: به تدریج تولیدات داخلی جای اجناس وارداتی را می‌گیرند که البته یکی از راه‌ها اندکی آزادی رزمایش درنصب تصویرهایی هست که تولید کننده بتواند بااجناس پیشرفته مشتری راجلب کندتا با برند‌های وارداتی رقابت کنند.

 

مصری یکی از فروشندگان بازار لوازم التحریر اظهار کرد:فروش کالا‌های بانام ونشان ایرانی دربین انبوهی از کالا‌های خارجی بسیار سخت ودشوار هست زیرااقبال مردم به کالا‌های ایرانی کم هست.

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

مصری دنبال کرد: فرآورده ها چینی و هندی به نسبت دیگر کشور‌ها ارزان‌تر بوده، اما سبب اینکه با این فاصله دور، قیمتی کمتر از فرآورده ها ایرانی را دارد طبیعتاً ازنظر کیفیت و نرمال هست.

این فروشنده اظهار کرد: مشتریان در بدو ورود خود با چشمانشان دنبال کالا‌هایی با برند خارجی می‌گردند و تا وقتی که این فرهنگ‌سازی وجود نداشته باشد، کالای خارجی و کالای باقیمت ارزان در صدر شرایط خرید کالا از سوی ایرانیان قرار می‌گیرد.

مصری علاوه بر این گفته بود:امروزه نوشت‌افزار‌هایی با طرح‌های ایرانی در بازار وجود دارد که بعضی از آنها توانسته‌اند، برای خود مشتری پیداکنند.

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

مجتبی مصری علاوه بر این گفته بود: اگر می‌خواهیم لوازم تحریر ایرانی اسلامی در بین محصلین جایگاه خود را بیابد باید از ابزار‌های فرهنگی دیگر نظیر داستان، انیمیشن استفاده گردد.

خدایی مدیرعامل شرکت دفتر، خاطرنشان می‌کند: این شرکت و تولیداتش در آذربایجان شرقی و سایر استان‌های هم‌جوار معروف هست، اما تولیدات این شرکت بازار فروش دائمی خود را ازدست داده هست.

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

کارگرکارخانه، نیز قسمت تولیدات داخلی را در بازار لوازم التحریر مطلوب بررسی کرد و اظهار کرد: انواع نوشت افزار از دفتر و قلم گرفته تا خودکار و … در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های متنوع در بازار داخلی موجود هست، اما مردم به فکر تولیدکنندگان داخلی نیستند وضربه بزرگی به کشور واردمی کنند.

خدایی، با بیان اینکه به سبب تنوع فرآورده ها خارجی محصلین علاقه‌مند به استفاده از لوازم التحریر خارجی بویژه شخصیت‌های کارتونی می باشند، یادآور گردید: باید در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

مدیرتولید شرکت دفتر، اظهار کرد: نماد‌ها می‌توانند تاثیر عمیقی بر شخصیت اشخاص داشته باشند، بویژه نماد‌های خارجی که به طور انیمیشن با هدف عرضه فرهنگ خارجی به کودکان عرضه می‌شود.

وی، اضافه کرد: جامعه باید این آگاهی را داشته باشد که کودکان هر چیزی را که رویت می‌کنند یاد می‌گیرند و حاصل این یادگیری در نوجوانی به کارکرد مبدل می‌شود.

ترویج فرهنگ درست استفاده از کالاهای تولید داخلی

وی، بااشاره به فرهنگ استفاده از کالا‌های تولید داخل نیز باید از ابتدا و همان دوران تحصیل به کودکان آموخته گردد، اظهارکرد:باید کودکان بدانند که هرچه زیادتر از کالا‌های داخلی استفاده نمایند، می‌توانند رفاه بیشتری را در زندگی خود داشته و در آینده نیز می‌توانند با حمایت‌هایی که در گذشته از تولیدات داخلی داشته‌اند نیز شغلی برای خود ایجادکنند و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه گردد.

جمالی مدیرتولید داخلی کارخانه خودکار نیز اظهار کرد:، از همان ابتدا مشکلات عدیده‌ای از قبیل: تامین مواد اولیه خودکار من جمله مرکب خودکارمی باشدمواجه گردیدیم.

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

وی اضافه کرد: بدلیل عدم تولید مرکب خودکار در ایران ناچار به تهیه آن از خارج کشور بوده ایم که باتوجه به مراحل طولانی ترخیص کالا از گمرگ واستاندارد و انبارنمودن این مواد در شرایط غیر نرمال، طی مدت ترخیص با افت کیفیت مواد رو به رو می‌شویم.

مدیرتولید داخلی کارخانه خودکار اضافه کرد:، برای تهیه مواد اولیه پتروشیمی نیز که در داخل کشور تولید می‌شود، شرکت‌های پتروشیمی مواد اولیه را درتناژ‌های بیشتر از صد تن و از طریق بورس به فروش می‌رسانند.

وی اظهار کرد:تولیدکننده‌هایی با استفاده تناژ‌های پایین ملزم به تهیه مواد مورد نیازخود از بازارآزاد باقیمت بالا می‌شوند که همین مساله علاوه برافزایش بها باعث بوجود آمدن مشکل باسازمان امور مالیاتی نیز می‌شود.

رضازاده، مدیربازاریابی وفروش درآذربایجان شرقی، تصریح نمود:واردات بی رویه کالای همانند نیز بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های تولیدی داخل باعث رقابت ناعادلانه شده و باعث از دست رفتن بازار فروش گردیده هست.

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

مدیربازاریابی و فروش درآذربایجان شرقی، افزود:پس ازسال‌ها فعالیت این مشکلات نه فقط مرتفع نگردیده لکن افزایش نیز یافته هست ودرحال حاضر تامین مواد اولیه وارداتی و داخلی چه از حیث افزایش بهاء وچه از نظر تهیه از تامین کنندگان خارجی و همین گونه معضلاتی که در تمامی مراحل اعم از خرید و ثبت توصیه گرفته تا جابه جایی ارز و ترخیص کالا پیش آمده بامشکل کاهش تولید رو به رو گردیده هست.

تاکید بر پشتیبانی از کالای ایرانی

پارسامهر مدیرعامل کارخانه خودکار نیز بابیان اینکه، کیفیت خودکار‌های تولیدی ما با استاندارد‌های جهانی عرضه می‌شود اضافه کرد: از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی انتظار می‌رود بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری که تاکید بر پشتیبانی از کالای ایرانی دارند از استفاده‌ی خودکار‌های وارداتی پرهیز کنند و لیکن هنوز برخرید خودکار‌های وارداتی اصراردارند.

وی اضافه کرد:کارخانه تولید خودکار با حجم تولید بیشتر از ۲۴.۰۰۰.۰۰۰

وی گفته بود: با آغاز نوسانات موخر بازار ارز نزدیک به مدت پنچ ماه هست که برای تهیه جوهرکه در داخل موجود نمی‌باشد قادر به تهیه هیچ ارزی، چه دولتی و چه ثانویه نشده ایم که بزرگترین مانع برای تولید بوده هست، امور بانکی و فرایند بانکی در تبریز بقدری دست و پا گیر بود که ما مجبورشدیم برای اقدام به دریافت ارز برای جوهرخودکار حساب بانکی کارخانه را به تهران جابه جا کنیم.

افزایش سه تساوی نرخ لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید

وی ابراز نگرانی نمود وگفت: حال باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور درصورتی که تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و ادارات اعم از وزارت صنعت، بانک مرکزی، سازمان امورمالیاتی، گمرگ وتمهیداتی دقیق، معقول، علمی، هماهنگ که آسان سازی کننده افزایش ظرفیت‌های تولید در صنعت های باشد اتخاذ ننمایند، بزودی شاهد ازمیان رفتن همین مقدار اندک تولید نیز می باشیم.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: