انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

خرید نوشت افزار؛ داستانی که هر شهریور تکرار می‌گردد

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از ایسنا، فروشگاه های نوشت افزار این روزها داغ ترین و پرمشتری ترین جایگاه ها بازار می باشند و با فرآورده ها متنوع شان از محصلین میزبانی می کنند. به سراغ چند فروشنده نوشت افزار رفته ایم و نظر آنان را درباره وضع بازار این فرآورده ها جویا گردیدیم.

اجناس بی کیفیت چینی در بعضی فروشگاه ها توزیع می‌گردد.

احسان یکی از فروشندگان نوشت افزار در خیابان شریعتی شهرکرد با اشاره به افزایش حدود 50 درصدی فرآورده ها بیگانه در سال جاری، اظهار کرد: فرآورده ها تولید داخلی که مواد اولیه آنان وارداتی هست از افزایش نرخ بی نصیب نمانده اند اما در مجموع افزایش نرخ نوشت افزار نسبت به زیادی از اقلام دیگر بازار پایین تر بوده هست.

این فروشنده نوشت افزار با اشاره به فروش اجناس بی کیفیت چینی در بعضی فروشگاه های نوشت افزار، اظهار کرد: هزینه خرید نوشت افزار با کیفیت برای یک دانش آموز دبستانی به صورت میانگین 100 هزار تومان آب می خورداست.

توزیع درج کرد افزار توسط بعضی مدرسه ها

مهدی یکی از فروشندگان نوشت افزار در خیابان مولوی شهرکرد با ادعای اینکه بعضی از مدرسه ها اقدام به خرید نوشت افزار از عمده فروشی ها و پس از آن توزیع در مدرسه ها به نرخ بازار  می کنندف اظهار کرد که این مبحث یک دغدغه برای فروشگاه های توزیع این محصول هست.

وی میانگین هزینه خرید درج کرد افزار برای یک دانش آموز دبستانی را 60 هزار تومان اعلام و تصریح نمود: خرید کلیدی کلاس اولی ها پس از دوباره فعال شدن مدرسه ها انجام می گردد.

این فروشنده نوشت افزار یادآور گردید: جلد چسبی و برگه A4 بیشترین افزایش نرخ را در سال جاری داشته اند.

خرید نوشت افزار توسط خانواده ها کاهش داشته هست.

جواد از فروشندگان لوازم التحریر در خیابان ملت شهرکرد با اشاره به رشد چشمگیر نرخ نوشت افزار در سال جاری، اظهار کرد: خرید نوشت افزار از نظر تعداد توسط خانواده ها کاهش داشته هست و اولیایی می باشند که بدون حضور کودکان برای آنان خرید می کنند.

وی تصریح نمود: هزینه خرید نوشت افزار برای مقطع پیش دبستانی بیشتر از دبستان و حدود 120 هزار تومان هست که تهیه همه اقلام مورد احتیاج مثل خمیربازی، گواش و کاغذ رنگی برای همه خانواده ها مقدور نیست.

این فروشنده نوشت افزار اظهار کرد: عمده فروشان در سال جاری منحصرا به صورت نقدی جنس می فروشند و در مواردی نسبت به فروش بعضی اقلام تمایل نشان نمی دهند.

لازم به ذکر هست ریاست اتحادیه نوشت افزار شهرکرد با توجه به ملاحظاتی، حاضر به انجام گفت و گو با خبرنگار ایسنا نشد.

با توجه به گستردگی بازار نوشت افزار و درگیربودن بیشتر خانواده ها با این بازار، امید داریم نرخ ها به شکلی مدیریت گردند که هیچ خانواده ای با هر تعداد دانش آموز در تهیه این اقلام دچار مشکل نشود، چون که دنیای کودکان شکننده تر از آن هست که به ابزار تنگنا ها محصور گردد.

قلمی که امروز در دست دانش آموز ایرانی هست، الفبای چه طور نوشتن را روی برگ برگ دفترهای مشق ثبت می کند؛ در حالی که علم و نوشت افزار باید در خدمت انسانیت باشد و انسانیت چیزی بالاتر از به فکر هم نوع بودن نیست.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: