انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

روایت آقای مدیرکل از «کدو قِلقلی مادر بزرگ» در عید نوروز

 

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز خاطراتی از این دوران بیان داشت:

وی گفت: در دوران کودکی دو مادر بزرگم که بسیار مهربان بودند، در یکی از روستاهای شهرستان نور زندگی می‌کردند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش دنبال کرد: در آن زمان ما در ایام نوروز بسیار مشتاق دیدن این دو مادر بزرگ مهربانمان بودیم؛ به به صورتی که سریعا بعد از تحویل سال نو با برادرهای و دیگر بچه‌های اقوام با شورو اشتیاق فراوان به سمت منزل آنان حرکت می‌کردیم.

وی بیان داشت: مادر بزرگ مان خانم سیده‌ای بود که بسیار مهربان و با محبت بود و با دیدن ما بسیار خرسند شده و به ما عیدی می‌داد.

مدیر کل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: مادر بزرگم همیشه داستانی با عنوان «کدو قِلقلی» را برایمان تشریح می‌کرد.

آذرکیش عنوان نمود: مادر بزرگ‌مان در قالب این داستان بیان می‌کرد که “بچه‌ای بود که درون یک «کدوی قِلقلی» رفته بود تا در امنیت باشد و به هر حیوانی که در مسیر خود می‌رسید می‌گفت”من کدو هستم” و به شکلی می‌خواست خود را از خطرهای جانی در طی مسیر تا خانه محفوظ  نگه دارد.

وی در توضیح فلسفه بیان این داستان و منظور کلیدی مادر بزرگ از تکرار آن برای نوه های خود، اضافه کرد: مادر بزرگ‌مان می خواست با نَقل این داستان به ما بفهماند که در مسیر رفتن به خانه او، خطراتی وجود دارد که باید مراقب آن باشیم تا در امنیت و آرامش بتوانیم به خانه او برسیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از تخم مرغ‌های رنگی و وجه نقد به عنوان عیدی‌های ماندگار دوران کودکی یاد نمود.

انتهای پیام

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

افتتاحیه نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانپنکس 1403 | گزارش تصویری

نهمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات اداری و مهندسی کشور ایرانپنکس۱۴۰۳ و سومین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و صنایع وابسته‌ی ایرانتویکس ۱۴۰۳، با حمایت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور، در محل دائمی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: