انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

گزارش خبری نخستین گردهمایی فعالان صنف نوشت افزار ایران (یادنگار)

5/5 - (2 امتیاز)
آقای محمودرضا صنعتکار در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما و در حاشیه نخستین مراسم نکوداشت پیشکسوتان و گردهمایی فعالان صنعت نوشت افزار ایران (یادنگار) گفت: وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تولیدکنندگان نوشت افزار حمایت‌های خوبی داشته اند که باعث رشد این صنعت شده است.
وی گفت: در بیشتر نوشت افزار از جمله انواع خودکار، مداد، دفتر، پاک کن، جامدادی و ماژیک توانسته ایم نیاز صددرصدی کشور را تامین کنیم و به خودکفایی کامل برسیم.
صنعتکار افزود: حتی برخی از شرکتها، مازاد تولیدات نوشت افزاری خود را به کشور‌های هدف صادر می‌کنند.
وی گفت: تولیدکنندگان این صنعت ارز نیمایی دریافت می‌کنند، اما بانک مرکزی در تخصیص و پرداخت ارز، همکاری و حمایت لازم را ندارد و گاهی اوقات به علت اینکه ارز به موقع تخصیص داده نمی‌شود، مواد اولیه تولیدکنندگان تا ۶ ماه در گمرک معطل می‌شود.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید به علت اینکه بانک مرکزی به موقع ارز تخصیص نداد، چند خط تولید محصولات نوشت افزاری تعطیل یا نیمه تعطیل شد و همین مسئله باعث شد که دانش آموزان در روز‌های اول تحصیل با مشکل مواجه شوند.
صنعتکار گفت: هم اکنون ۱۳۰ تولیدکننده نوشت افزار در کشور در زیر مجموعه انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور فعال هستند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور در پاسخ به اینکه برخی تولیدکنندگان نوشت افزار، کالای چینی وارد و با نام نشان ایرانی به بازار عرضه می‌کنند، افزود: تعداد این تولیدکنندگان محدود است و به اصطلاح به آن‌ها تولیدکنندگان زیرپله ای یا تولیدنما گفته می‌شود؛ این افراد کالا یا قطعات کالا را وارد و پس از مونتاژ کردن به اسم کالای ایرانی به دست مصرف کننده می‌رسانند.
گفتنی است؛ نخستین مراسم نکوداشت پیشکسوتان و گردهمایی فعالان صنعت نوشت افزار ایران پنجشنبه شب در تهران برگزار شد.
در این مراسم، از یک چهره ماندگار که بنیانگذار صنعت نوشت افزار است و بیش از ۵۰ سال در این صنعت فعالیت کرده است تجلیل شد.
تجلیل از ۳ پیشکسوت این صنعت و تجلیل از خانواده ۳ پیشکسوتی که در قید حیات نیستند هم از جمله برنامه‌های نخستین مراسم نکوداشت پیشکسوتان و گردهمایی فعالان صنعت نوشت افزار ایران بود.
برای دیدن گزارش تصویری خبر اینجا کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز دهید:
5/5 - (2 امتیاز)

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: