انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

برنامه پیشگیری و مقابله با قاچاق نوشت افزار تصویب شد

5/5 - (1 امتیاز)

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیات پیش‌نویس برنامه جامع حمایت از تولید، پیشگیری و مقابله با قاچاق نوشت افزار را تصویب کرد.

امیرمحمد پرهام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در پی منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نوشت‌افزار ایرانی، تدوین و ابلاغ «برنامه جامع حمایت از تولید، پیشگیری و مقابله با قاچاق نوشت افزار» در اولویت اقدام کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار اخیر خود با جامعه تولید‌کنندگان داخل مبنی بر اینکه «نوشت‌افزار، در شمار کالاهای حیاتی برای امروز و فردای هر کشور است، تولید با کیفیت آن نیز برای کشور تولیدکننده، مایه‌‌ افتخار است. از این که مجموعه‌هایی در کشور ما بر این اقدام افتخارآفرین همت گماشته و گام‌های موفقیت‌آمیز برداشته‌اند، خرسندم و پایداری آنان در این راه را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. توفیقاتتان مستدام باد ان‌شاءالله»، گفت: در همین رابطه به منظور اجرای فرامین معظم‌له وفق تکالیف ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری‌های جدی انجام و با همراهی و اتفاق نظر تولیدکنندگان، اصناف و تشکل‌های ذی‌ربط، تدوین سند و نقشه راه توسعه این صنعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بررسی وضعیت صنعت نوشت‌افزار کشور و ساعت‌ها کار کارشناسی ضمن اخذ نظرات خبرگان و متولیان بخش خصوصی در نخستین گام به آسیب‌شناسی این صنعت پرداختند که متعاقب آن راهکارهایی در ابعاد تولید، تجارت، سطح عرضه و قاچاق نیز احصاء شد.

پرهام‌فر اظهار داشت: فاصله میان مدیران تصمیم‌گیر و فعالان این حوزه، تعدد بخشنامه‌ها و مقررات، مشکلات تأمین مواد اولیه، کمبود نقدینگی، واردات کالای بی‌کیفیت، کیفیت پایین برخی محصولات، تقلب، تولیدات زیرپله‌ای، گرایشات فرهنگی و ذائقه مصرف‌کننده، شناخت ناکافی تولیدکنندگان از مباحث تجاری و غیره از مهم‌ترین چالش‌های جدی صنعت نوشت‌افزار در این بررسی بود.

وی افزود: در گام دوم ضمن احصاء راهکارهای مقتضی و متناسب با وضعیت و چالش‌های موجود، هدف گذاری‌ها انجام و در نهایت پیش نویس برنامه جامع حمایت از تولید، پیشگیری و مقابله با قاچاق نوشت افزار تدوین شد.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: سرانجام پیش‌نویس این برنامه در چهل و ششمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه به ریاست محمدمهدی برادران خلخالی، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه و کلیات آن تصویب شد.

وی افزود: پس از تصویب، مقرر شد در صورت نیاز دستگاه‌های عضو کارگروه پیشنهادات و اصلاحات مدنظر خود به منظور ارتقاء این پیش‌نویس را ظرف مدت 10 روز به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  ارسال کنند.

پرهام‌فر اظهار داشت: بر اساس این گزارش پس از پایان این مهلت پیش‌نویس مذکور مراحل ابلاغ و اجرا را طی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر: www.farsnews.ir

به این مطلب امتیاز دهید:
5/5 - (1 امتیاز)

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: