انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

تعهد اجرای ضوابط سلامت، مجوز آغاز فعالیت اصناف

به گزارش روابط عمومی انجمن، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: اصناف درصورت تمایل می‌توانند با ثبت‌نام و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شروع به کار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در اطلاعیه شماره چهار که روز جمعه انتشار یافته، ضمن قدردانی از همراهی مردم در کاهش ترددهای غیرضروری، بر استمرار اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا تاکید شده است.

درصورت تمایل اصناف، آغاز به کار مشاغل «غیر پر خطر» مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا  از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران ذکر شده و موارد ذیل به اطلاع عموم می رسد:

۱ – برای  شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند،  کلیه واحدهای صنفی از صبح جمعه مورخ ۲۲ / ۰۱ / ۱۳۹۹ می توانند در سامانه  salamat.gov.ir بمنظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای  التزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت نام کنند.

۲ – اصناف پس از تایید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی – اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه salamat.gov.ir و نصب در واحد صنفی می توانند شروع به فعالیت کنند.

۳ – دستورالعمل های سلامت محیط کار، شاغلین و مشتریان کلیه مشاغل و اصناف برای مقابله با کرونا در سامانه http://markazsalamat.behdasht.gov.ir  در دسترس عموم اصناف و مردم است.

۴ – تدابیر لازم برای بازرسی و نظارت دستگاههای ذیربط و مردم بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط اصناف و مشاغل اتخاذ شده که در اطلاعیه بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

۵ – یاداوری می شود کلیه واحدهای تولید در بخش های مختلف صنف، صنعت، توزیعی و خدمات فنی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز ضروری مردم از جمله  مواد غذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران بیماری کرونا در حال خدمات رسانی به مردم بوده اند، کماکان در چارچوب دستورالعمل  بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت در این حوزه ها هستند.

۶ – فعالیت های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها فعالیت های پرخطر اعلام و  تعطیل شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می شوند.

۷ – براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف مشتمل بر آرایشگاه های مردانه و زنانه، رستوران ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه ها، چایخانه ها و تریا، اماکن  اقامتی، هتل ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره ها و نمایشگاهای هنری و فرهنگی است.

منبع: http://dolat.ir/detail/337199

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: