انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

دولت برای بازار نابسامان کاغذ و کتاب فکری کند

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از ایسنا، آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که مسئله کتاب به مشکل بزرگی برخورده هست، اظهار کرد: به دلائل متفاوت کتابخوان در جامعه ما کسرشده هست. هر جقدر کتابخوان در جامعه کم گردد به همان اندازه جامعه عقب گرد فرهنگی و دینی می کند.

این مرجع تقلید یکی از علت‎های بی رونق شدن کتابخوانی در جامعه را فضای سایبری دانست و اضافه کرد: متاسفانه قسمتی از اشخاص جامعه چندین ساعت در فضاهای مجازی و شبکه های مجازی وقت خود را تلف می کنند؛ آن هم فضا و شبکه هایی که سراسر خبر ها و مطالب کذب منتشر می کنند.

مکارم شیرازی عامل دیگر کم شدن کتابخوان در جامعه را گرانی کاغذ و کتاب دانست و اظهار کرد: مردم در شرایط سخت اقتصادی بسر می برند و توان ندارند کتاب های گران بخرند و همین مسئله موجب فاصله بین آنان و کتاب شده هست.

وی اضافه کرد: شخص مطلعی اظهار می کرد دولت ارز با نرخ چهار هزار و دویست تومان در اختیار تجار می گذارد و آنان کاغذ وارد می کنند اما با نرخ چندین برابر می فروشند، اگر این حقیقت داشته باشد به چه سبب نظارتی از سوی دولت صورت نمی گیرد؟

مکارم شیرازی خواستار نظارت دقیق تر بر این روند از سوی دولت گردید و اضافه کرد: متاسفانه عده بسیاری از ارز دولتی استفاده می نمایند یا پولش را به بازار نمی آورند و یا اجناس را با نرخ های چندین برابر به مردم می فروشند.

انتهای پیام

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: