انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

قوانین دست و پا گیر مانع از تولید و صادرات شده هست

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از ایسنا، حسین پیرموذن در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: تعدادی پیش از آغاز تحریم ها با جنگ روانی اهتمام کردند فضای نامناسبی را برای تولیدکنندگان و تجار ما مهیا کنند که در این بین ابلاغ بخشنامه های شبانه، افزایش نرخ ارز، مصوبات با عجله و به آسیب فعالین بخش خصوصی و مشکلاتی که در مسیر ترخیص کالا و مواد اولیه به وجود آمد عموما از سوی دولتی ها دامنه مشکلات فعالین بخش خصوصی را زیاد کرد.

وی با انتقاد از کارهای نسنجیده در ماه های گذشته و صادر کردن بخشنامه های دست و پاگیر در ممانعت از روان سازی کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان افزود: ما پس از دو سه ماه دولت را متقاعد کردیم تا در جنگ اقتصادی تمام عیار از تصمیم های خلق الساعه اجتناب کرده و زمینه معیت و همسویی با فعالین بخش خصوصی را مهیا کند.

ریاست اتاق بازرگانی، صنعت های و معادن و کشاورزی استان اردبیل نمونه این اقدام نسنجیده را ابلاغ بخشنامه پیمان سپاری ارزی بدون توجه به شریط صادراتی در استان های کمتر توسعه یافته اعلام نمود و اظهار کرد: به جای اینکه صادرات در برابر واردات صورت پذیرد، متاسفانه به سبب شرایط بحرانی ارز در کشور صادرکنندگان ما را قاچاقچی معرفی کردند، در حالی که ممکن نیست صادرکننده ما در این استان در عراق یا آذربایجان بخواهد ارز خود را نگهدارد.

پیرموذن به حذف پیمان سپاری ارزی در استان هایی با رقم صادراتی زیر یک میلیارد دلار اشاره نمود و اضافه کرد: بزرگترین تخلف دولت در ایجاد بساط ارز برای فروش چهار تا 8 هزار تومانی آن بود، در حالی که نرخ ارز باید آزاد باشد تا جلوی رانت گرفته شود.

 

ریاست اتاق بازرگانی، صنعت های و معادن و کشاورزی استان اردبیل لزوم اصلاح قوانین دست و پاگیر در حوزه صادرات را یادآور گردید و گفته بود: بالاترین رقم صادراتی استان به کشور عراق و افغانستان هست و آذربایجان در جایگاه ششم صادراتی ما قرار دارد که در این شرایط باید به سمتی حرکت کنیم تا تنوع بازار و فرآورده ها صادراتی را در استان انجام دهیم.

پیرموذن با نامناسب بررسی کردن میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه رونق تولید دنبال کرد: از یک هزار و 100 واحد تولیدی در این استان تنها 18 واحد متوسط و بزرگ هست و مابقی واحدهای کوچک محسوب می شود که در پشتیبانی از آنان و تامین ارز نیمایی مطمئنا مشکلی نخواهد بود.

وی به 13 مورد ثبت توصیه در استان اشاره و افزود: در سطح ملی از 24 میلیارد دلار ثبت توصیه انجام شده 12 میلیارد دلار خواهان استفاده از ارز نیمایی بودند و ما مطمئنا تا انتهاء سال مشکلی در تامین مواداولیه واحدهای تولیدی در استان نخواهیم داشت.

پیرموذن در انتهاء پرداخت تسهیلات را در ازای سپرده گذاری بانک ها از همین محل تخلف معلوم اعلام و اظهار کرد: بانک ها باید از دادن چنین تسهیلاتی اجتناب کنند چون که این سپرده ها توان ندارد تضمین خوب برای بانک ها محسوب شود.

انتهای پیام

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: