انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

بازیافت هر تن کاغذ از استفاده ۲۷متر مکعب آب جلوگیری می نماید

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از ایسنا، هنگامی که گفت وگو از تفکیک از مبدأ پسماندها می گردد جداسازی پسماندهای خشک و تر به ذهن می رسد. از آنجایی که پیشگیری خوب تر از معالجه است در حوزه مدیریت پسماند باید کوشش کرد تا حد امکان پسماند کمتری تولید گردد. با این اقدام در فاز بعدی انرژی کمتری برای تفکیک و دفع پسماندها صرف می گردد. حقیقت این هست که این روزها تولید پسماند مبدل به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره شده هست و  تنها کار مفیدی که میتوان در این باره انجام داد تولید پسماند کمتر و تفکیک از مبدأ هست.

در ادامه فاطمه اکبرپور – کارشناس پسماند اداره محیط زیست- در اظهار کرد و گو با ایسنا در مورد لزوم تفکیک از مبدا پسماندها به نکات زیر اشاره نمود:

**بازیافت آلمینیوم در قیاس با فرآیند تولید خطی علاوه بر جلوگیری از دفع پسماند در محیط زیست و برداشت از معادن بوکسیت با ۹۴درصد صرفه جویی انرژی همراه هست.

**چرخه بازیافت شیشه در قیاس با فرآیند تولید خطی علاوه بر جلوگیری از دفع پسماند در محیط زیست و بدون احتیاج به مواد اولیه خام با ۲۶درصد صرفه جویی انرژی همراه هست.

**در چرخه بازیافت لاستیک نیز به همین ترتیب هست و در قیاس با فرآیند تولید خطی علاوه بر جلوگیری از دفع پسماند در محیط زیست، مسموم شدن خاک و استفاده فرآورده ها پتروشیمی با ۴۴درصد صرفه جویی انرژی همراه هست.

**چرخه بازیافت کاغذ در قیاس با فرآیند تولید خطی علاوه بر جلوگیری از دفع پسماند در محیط زیست، قطع درختان و سرازیر شدن میلیون ها لیتر پساب صنعتی به طبیعت با ۲۸درصد صرفه جویی انرژی همراه هست.

**بازیافت هر تن کاغذ از قطع ۱۷ درخت، استفاده ۱۴۵۰ لیتر نفت، ۷ هزار کیلوژول انرژی، ۲۷متر مکعب آب و اشغال دو متر مکعب زمین برای دفن آشغال جلوگیری می نماید و این به این معنی هست که ۲۸ درصد صرفه جویی انرژی و ۵۸ درصد صرفه جویی در استفاده آب و آلودگی هوای کمتر هست.

**روزانه نزدیک به ۸۵۰۰ تن پسماند در شهر تهران تولید می گردد که از این میزان حدود ۶۵ درصد آشغال ها، آشغال های ترهستند. بنابراین ۳۵ درصد پسماندهای تولیدی در روز پسماندهای خشک می باشند.

*

**آمار دقیقی از میزان تفکیک از مبدا پسماندها در تهران در دسترس نیست ولی طبق برآوردها میتوان اعلام نمود تفکیک از مبدأ پسماندها در تهران  کمتر از ۱۰ درصد هست.

انتهای پیام

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: