انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

به چه سبب سرنوشت ۹۸ درصد کاغذهای وارداتی آشکار نیست؟

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از مشرق، محمود آموزگار ریاست اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به اقدام موخر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توزیع کاغذ اظهار کرد: در طول یکسال گذشته کلیه کاغذهایی که به کشور وارد گردیده با قیمت ارز مخصوص بوده هست ، سال گذشته با قیمت ارز مبادله ای و پس از ان با قیمت 4200 تومانی.

ریاست اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران دنبال کرد:  بر این اساس تنها یک و نیم درصد از کاغذهای وارداتی با قیمت ارز مخصوص در بین استفاده کنندگان توزیع شده هست، سرنوشت 98 و نیم درصد باقی مانده اما معلوم نیست.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از شهریور ماه مسیولیت کاغذ را بر عهده گرفته هست، باید از وزارت صنعت ، معدن و تجارت مطالبه کند که این جچم از کاغذهای وارداتی به کشور چه شده هست؟ در طول ماه های موخر واردکنندگان کلاغذ مکررا دارای تعهد شده اند که موجودی انبارهای خود را اعلام کنند اما تا به این لحظه دریغ از یک اقدام.

آموزگار هم چنین با بیان این مطلب که باید از واردکنندگانی که این 3 هزار تن کاغذ را در اختیار وزارت ارشاد برای توزیع قرار داده اند، قدردانی کرد، اظهار کرد: در عین حال با توجه به اینکه کاغذ در لیست کالاهای بنیادی قرار گرفته هست، باید نظارت جدی بر توزیع دارا باشیم ، من در جلسه تیم کاغذ مطرح کردم  مابقی کاغذهای وارداتی به کشور کجاست؟ اگر توان نداریم نظارتی بر توزیع دارا باشیم،   خوب تر هست کاغذ را از لیست کالاهای بنیادی خارج کنیم ، چون که در وضع فعلی بنام ناشر تمام می گردد و به کام دیگران.در حقیقت استفاده کننده حقیقی کاغذ از این کاغذها بی بهره مانده هست.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: