انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

صنعت نشر در حال شخصی شدن هست/ درنهایت نشر در 5 سال آینده

 

خبرگزاری فارس-گروه فرهنگ و هنر-علیرضا سپهوند: کمتر از چند روز به بازنمایی هفتادمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت باقی مانده هست. نمایشگاهی که بدون شک شاخص ترین نمایشگاه کتاب حال حاضر دنیاست که برترین ناشران دنیا با حضور نویسندگان نامدار در آن حضور می یابند.

در این بین ناشران پیشرویی هم می باشند که قصد دارند رویکرد جدید و تغییری صنعت نشر را در چنین رویدادی به جامعه نشر زیادتر بشناسانند.

انتشارات «آنسیلو» (UNSILO) یکی از آن هاست. «فرانک کرینگز» مدیر ارتباطات عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت با «مایکل آپ شال» مدیر بخش فروش و توسعه تجاری این انتشارات مصاحبه ای ترتیب داده که در ادامه مطالعه می کنید:

 «فرانک کرینگز» مدیر ارتباطات عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت با «مایکل آپ شال» مدیر بخش فروش و توسعه تجاری این انتشارات مصاحبه ای ترتیب داده که در ادامه مطالعه می کنید:انتشارات «آنسیلو» از کشور دانمارک من جمله ناشران موفقی هست که پیروز بخش «ویلدکارد» بین المللی شده هست. این ناشر، فرآیند نشر را با کمک فراگیری الگوریتمی و ماشینی، بهینه سازی کرده هست. کنجکاو گردیدیم تا با «مایکل آپ شال» مدیر بخش فروش و توسعه تجاری این انتشارات مصاحبه ای ترتیب دهیم که در ادامه مطالعه می کنید:

* کنجکاو گردیدیم تا با «مایکل آپ شال» مدیر بخش فروش و توسعه تجاری این انتشارات مصاحبه ای ترتیب دهیم که در ادامه مطالعه می کنید:* شعار شرکت شما «تجدیدنظر در نشر با هوش مصنوعی» هست.

امروزه صنعت نشر اساسا نسبت به قبل تغییر یافته هست. طی صد سال گذشته، فعالیت نشر تغییر ناچیزی داشته و هرچند نشر دیجیتال شده لیکن فرآیند آن در حد گسترده ای به همان شکل باقی مانده هست. اما طی آن دوره، مقیاس و پیچیدگی نشر بویژه نشر در حوزه پزشکی، فنی و علمی به گونه ای چشمگیر افزایش یافته هست. به عبارت دیگر، نشر به گونه ای چشمگیر بدون تغییر اصولی فرآیندها توسعه یافته هست.

زیادی مراجع که ناشران عادت به افزایش کمّی آن دارند به راحتی مسئله را تغییر می دادند؛ زیرا ورودی داده های انسانی همانند باقی می ماند. امروزه هیچ پژوهشگری توان ندارد در راستای ای ثابت به کار دنبال کند و ناشران دیگر توان ندارند از شیوه های سنتی کار ویرایش و نشانه گذاری استفاده نمایند. در عوض، نشر نیازمند تجدیدنظر درباره فرآیندهایش می باشد و وسیله هوش تصنعی توان دارد بر افزایش کارایی و کیفیت برای پژوهش و فرآیند نشر تاثیر بگذارد.

انتشارات «آنسیلو» هر دوی فناوری ها و وسیله هوش مبنا و به همان نسبت حضور آدم موجب موثرترین کاربری از وسیله می گردد. به همین علت این رویکرد برآمده از همان شعار تجدیدنظر در صنعت نشر هست.

نشر دیجیتال البته بیشتر از حرکت واژگان در فرمت دیجیتال هست. ما مثال هایی از ناشران داریم که نشان می دهد وابستگی اغلب مهمتر از پژوهش سنتی هست.

* نقطه رابطه ای بین «آنسیلو» «سیری» «اَپل» و «سیلیکون وَلی» کجاست؟

هر ناشری در فرانکفورت دوست دارد انعطاف پذیری نشر خود را افزایش دهد.

* صنعت نشر را طی ۵ سال آینده چه طور خواهید دید؟

آنگاه که ناشران به ابزارها وسیله یادگیری ماشینی و هوش تصنعی پی ببرند، قسمت فزاینده ای از گردش کار آکادمیک به راه خواهد افتاد که به واسطه وسیله خودکار کنترل خواهند گردید و نیروی انسانی زیادتر تمرکز خود را بر اقدامات خلاقانه نشر خواهد گذاشت. میتوان انتظار داشت که کنترل کیفی و بررسی خودکار نسخه و وسیله کنترل کلی در صنعت نشر حکمفرما گردد که به کاهش دیرکرد بین انجام یک مبحث و چاپ کامل می انجامد.

ما ابزاری خودکار داریم که توان دارد این کار را در کسری از ثانیه انجام دهد و اگر بخواهید همزمان بررسی انسانی هم توان دارید درباره آن انجام دهید. به همین علت، نشر به نحو فزاینده ای با ملزومات خاص و مخصوص در حال شخصی شدن هست.

* * نخستین باری هست که در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور می یابید. چه توقعی دارید؟

چه توقعی دارید؟اغلب ما در «آنسیلو» پیشتر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بوده ایم و برخی از ما برای سالیان زیادی در این نمایشگاه حضور داشته ایم؛ لیکن زیادتر در مقام بازدیدکننده تا غرفه دار. البته سالانه در نمایشگاه فرانکفورت کمپانی های جدید، ناشران جدیدو ایده های نو می آیند، اما هر سال فناوری جدید، فرضیات اساسی درباره فرآیند نشر و اکتشاف را به چالش نمی کشد.

به همین علت ما مشتاقانه در انتظار موضوعات مهیج و مذاکرات گرم و اظهارات مردم درباره استفاده از ماشین ها برای آسان سازی در کار نشر، به معنای انتهاء صنعت نشر با آن تعریفی هست که در گذشته از آن می دانستیم.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت دارای بزرگ ترین و خوب ترین گروه حرفه ای نشر در هر رویدادی در دنیای غرب هست و حضور به عنوان قسمتی از این مجموعه، بسیار مهیج هست. ما بسیار سپاسگزار تیم نمایشگاه کتاب فرانکفورت هستیم برای فرصتی که به ما دادند تا در این رخداد بزرگ حضور دارا باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: