انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

توزیع بسته های لوازم التحریر آستان قدس رضوی

2.6/5 - (7 امتیاز)

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،

توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار یکی از کارهای جدید آستان قدس رضوی در دو سال گذشته بوده و سال کنونی هم در آستانه سال تحصیلی جدید این برنامه با 50 درصد افزایش در حال انجام هست.

مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی که مجموعه متبوعش متولی توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در سراسر کشور هست، در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: همزمان با روزهای انتهایی مرداد ماه کار توزیع بسته‌های کامل نوشت‌افزار ایرانی_اسلامی برای دانش‌آموزان محروم از منطقه های مرزی استان خراسان‌رضوی آغاز گردید و این بسته‌ها تا نیمه اول مهرماه در بین 150 هزار دانش آموز محروم و نیازمند سراسر کشور توزیع می‌شود تا کودکان با خرسندی وارد کلاس‌های درس گردند.

اعتبار 80 میلیاردی بسته‌های تحصیلی

وی با بیان اینکه با فرمان تولیت آستان قدس رضوی 150 هزار بسته تحصیلی با ارزشی بالغ بر 80 میلیارد ریال در میان محصلین روستاها و منطقه های محروم کشور در حال توزیع هست، اظهار کرد: بسته‌های هدیه شده برای دانش‌آموزان مقطع خستین دربردارنده یک جامدادی، گونیا و خط کش ژله‌ای، یک بسته مداد رنگی 12 تایی، سه خودکار، یک دفتر 80 برگ، دو دفتر 60 برگ، سه دفتر 40 برگ، یک دفتر نقاشی و هفت مداد مشکی و قرمز و دو تراش و پاک کن و یک کیف متناسب برای این گروه سنی هست.

خاکسار کیف، 6 خودکار، یک دفتر 80 برگ، سه دفتر 60 برگ و دو دفتر دو خط و یک پاکن را محتویات بسته‌های هدیه شده برای محصلین مقطع ها متوسطه دوره اول و دوم ذکر نمود و اظهار کرد: حدود 65 درصد بسته‌های هدیه شده برای محصلین مقطع ها خستین دوره اول و دوم و 35 درصد دیگر برای محصلین مقطع ها متوسطه بوده هست.

اشتغال‌زایی برای 300 جوان ایرانی

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح برای عده ای از جوانان اشتغال‌زایی ایجاد شده اظهار کرد: با آغاز طرح اهدای بسته‌های درج کرد افزار ایرانی-اسلامی برای حدود 300 نفر در کارگاه‌های تولید کیف و درج کرد افزار تحت پشتیبانی آستان قدس رضوی اشتغال‌زایی شده هست.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اهتمام بر اینکه دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سراسر کشور و کانون‌های خادمیاری شهرهای متفاوت نقش ویژه‌ای را برای شناسایی محصلین محروم داشتند، عنوان نمود: بسته‌های هدیه شده با توجه به میزان محرومیت استان‌ها و دانش آموزانی که از قبل شناسایی شده بودند توسط دفاتر نمایندگی در استان‌های متفاوت به اشخاص اهدا می‌شود.

رشد 50 درصدی توزیع بسته‌های تحصیلی

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تصریح نمود: آستان قدس رضوی در سال 95 تعداد 67 هزار بسته و در سال 96 تعداد 100 هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی را همزمان با دوباره فعال شدن مدرسه ها در میان محصلین محروم سراسر کشور توزیع کرد و بنا بود سال کنونی نیز 100 هزار بسته توزیع گردد که با نگاه مخصوص تولیت آستان قدس رضوی این تعداد با رشد 50 درصدی به 150 هزار بسته تحصیلی افزایش یافته هست.

گزارش از زهرا چکنه

به این مطلب امتیاز دهید:
2.6/5 - (7 امتیاز)

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: