وی دنبال کرد: در بحث فرهنگسازی استفاده از لوازمالتحریر ایرانی در حوزه برندسازی مشکل داریم و خانوادهها باید معیت کنند به طور مثال اگر مداد را با عنوان برند ایرانی عرضه کنیم خانوادهها از آن استقبال نمیکنند و تولیدکنندههای داخل برای فروش آسانتر بر روی تولیدات خود عنوان برند بیگانه را نوشت میکنند اما باید بگویم که کیفیت لوازمالتحریر ایران در حدود 60 تا 70 درصد پذیرفتنی است و خانوادهها باید ترغیب گردند که از برند ایرانی استفاده نمایند.
مداد، خودکار و پاککن ایرانی قابل رقابت با فرآورده ها بیگانه
ریاست اتحادیه فروشندگان نوشت افزار اظهار کرد: به مردم قول میدهیم در بحث کیفیت لوازمالتحریر ایرانی در قیاس با پولی که پرداخت میکنند، آسیب نکرده و کیفیت آنان پذیرفتنی است.در مداد، پاککن و خودکار کالاهای ایرانی به لحاظ کیفیت و نرخ وضع بسیار خوبی دارند و قابل رقابت با فرآورده ها بیگانه می باشند علاوه بر این در دو سال موخر که بحث پشتیبانی از کالای ایرانی طرح شده می بینیم که تولیدکننده ایرانی به سمت استفاده از برند ایرانی بر روی فرآورده ها خود گرایش یافته و مورد استقبال هم قرار میگیرد.
مشکل برندسازی برای لوازمالتحریر ایرانی
علاوه بر این علی رمضانی- مدیرکل پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش در مورد لوازمالتحریر ایرانی اظهار کرد: دانشآموز روزانه با طرح جلد و نمادهایی که بر روی لوازمالتحریر نقش بسته زندگی میکند در نتیجه برای ما در آموزشوپرورش با اهمیت است که عکس ها شخصیتهای ایرانی بر روی لوازمالتحریر دانشآموزان هک گردد، در همین ارتباط نشستهایی را با صنف نوشت افزار داشتیم اما نتوانستند به دغدغههای ما جواب دهند در نتیجه سال کنونی تیم ویژهای را در آموزشوپرورش تشکیل دادیم و علاوه بر جنبههای فرهنگی از منظر اقتصادی نیز به آن توجه داشتیم و در فرمان العمل ذی ربط اعلام گردید اگر نوشت افزار دارای عکس ها ایرانی باشد برای فروش آنان کمک میکنیم و بر این اساس در تمام استانها کارگروهی تشکیل گردید تا از نوشت افزار ایرانی پشتیبانی نماید و فضایی را برای عرضه لوازم التحریر با عکس ها ایرانی در نظر گرفتیم.
وی اضافه کرد: تا به حال با تولیدکنندگان نوشت افزار که به مسائل فرهنگی در نظر دارند مشارکت خوبی داشتیم باید کوشش کرد تا نمادهای ایرانی بر روی لوازمالتحریر دانشآموزان نقش ببندد هماکنون عکس ها شخصیتهای کارتونی غرب برای دانشآموزان دبستانی ما جذابیت دارد. به منظور پشتیبانی از لوازمالتحریر ایرانی از مهر سال کنونی در بوفههای مدرسه ها لوازم التحریر مورد احتیاج دانشآموزان که استانداردهای فرهنگی را رعایت نموده باشند، عرضه خواهد گردید.
رمضانی اظهار کرد:ادارات کل آموزشوپرورش استانها با ادارات صنعت جلساتی داشتند و فضاهایی را درنظر گرفتیم تا لوازمالتحریر ایرانی که استانداردهای فرهنگی را رعایت میکنند به خانوادهها عرضه گردد. سال کنونی آموزشوپرورش برای پشتیبانی از لوازمالتحریر ایرانی تمام کوشش خود را بسیج نموده است و فضاهایی را در اختیار تولیدکنندگان لوازم التحریر ایرانی گذاشتیم تا کالاهی خود را به دانشآموزان عرضه کنند.
مدیرکل پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش بیان کرد: سال کنونی با توجه به اینکه هزینه اقلام بیگانه بالاست و آموزشوپرورش علاقهمند به عرضه تولیدات ایرانی در مدرسه ها است، مجال خوبی برای تولیدکنندگان فراهم است و نگاه ما در این مساله فرهنگی است چون لوازمالتحریر با نمادهای غربی الگوهای تربیتی نادرستی را برای دانشآموزان بهمراه دارد.
وی اظهار کرد: نمایشگاههای عرضه لوازم التحریر در منطقه های آموزشوپرورش تا 25 شهریور دایر می باشند و کانونهای تربیتی آموزشوپرورش میتواند در طول سال فضاهایی را برای عرضه لوازمالتحریر ایرانی عرضه دهند اما احتیاج داریم تولیدکنندگان در حوزه فرهنگی سرمایهگذاری کنند و لوازمالتحریر با عکس ها و نمادهای ایرانی تولید کنند.