انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

نمایشگاه های ارائه مستقیم لوازم التحریر در سه نقطه گیلان برپا گردید

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ محمود خانزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:‌ با همت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت و اتاق اصناف گیلان،‌ نمایشگاه‌های ارائه لوازم‌التحریر،‌ کیف و کفش و لوازم جانبی در سه شهرستان رشت،‌ لاهیجان و صومعه‌سرا ‌در حال برپایی هست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان ‌صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان عنوان نمود:‌ این سازمان سالانه همزمان با فرا رسیدن ایام دوباره فعال شدن مدرسه ها و با کمک اتاق اصناف استان گیلان جهت رفاه حال مردم اقدام به برپایی نمایشگاه‌های ارائه مستقیم اقلام مورد احتیاج دانش‌آموزان می‌کند.

خانزاده تاریخ شروع به کار نمایشگاه‌های سال کنونی را 16 شهریور و تاریخ انتهاء آن‌ها را 26 شهریور اعلام نمود و اضافه کرد:‌ در نمایشگاه‌ بین‌المللی رشت بیشتر از 200 غرفه فعال می باشند که در آن‌ها به ارائه کالاهایی مثل پوشاک،‌ کیف و کفش،‌ لوازم‌التحریر،‌ مواد غذایی و مواد پروتئینی اقدام شده هست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان ‌صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان ابراز داشت:‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به مدد اتاق اصناف استان تمهیداتی را اندیشیده‌اند تا در سایر شهرستان‌های دیگر که نمایشگاه در آنها دایر نیست فروش‌های فوق‌العاده توسط صنوف برگزار گردد.

خانزاده از افزایش نرخ انواع لوازم‌التحریر در نمایشگاه‌های پائیزه سال کنونی اطلاع داد و بیان داشت:‌ به دلیل افزایش نرخ ارز و واردات مواد اولیه از خارج کشور،‌ نرخ انواع لوازم‌التحریر دچار افزایش شده هست به به صورتی که در نمایشگاه سال کنونی با افزایش 20 تا 30 درصدی آن‌ها مواجهیم.

وی از فعالیت‌های کمیته نرخ گذاری در نمایشگاه‌های ارائه لوازم‌التحریر حرف زد و تصریح نمود: ‌کارشناسان اتحادیه‌ها،‌ نماینده اتاق اصناف گیلان و نماینده سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان بر نحوه قیمت‌گذاری کالاهای قابل ارائه در نمایشگاه‌های پائیزه گیلان نظارت می‌کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان ‌صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت:‌ نمایندگان کمیته قیمت‌گذاری با رویت و کاوش فاکتورهای خرید هر کدام از غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه‌ها و مطابقت آن با هم،‌ تمامی اجناس را با دست کم 15 درصد زیر نرخ بازار نرخ‌گذاری می‌کنند.

خانزاده با اهتمام بر اینکه در گیلان تاحالا مواردی در مورد احتکار لوازم‌التحریر رخ نداده هست عنوان نمود:‌ با وجود اینکه در گیلان تنها چند واحد تولیدی در این حوزه فعالیت می‌کنند اما با نظارت‌های دقیق بازرسان و مشارکت متقابل تمامی صنوف مشکلی در این زمینه ایجاد نشده هست.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: