انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

از درگذشت صادق صندوقی تا توزیع هزار بسته نوشت افزار در منطقه های محروم سراسر کشور

صادق صندوقی درگذشت/ هزار بسته‌ نوشت‌افزار در منطقه های محروم سراسر کشور توزیع می‌شود

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ادبیات در هفته ای که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در  ادامه به آن می پردازیم.

صادق صندوقی درگذشت

صادق صندوقی یکی از پیشکسوتان حوزه تصویرگری کتاب‌های درسی و علاوه بر این آثار کودک و نوجوان، درگذشت.

صندوقی متولد سال ۱۳۲۵ در همدان بود که بعد از تصویرگری قصه‌های قرآنی به عنوان یک تصویرگر کتاب شناخته گردید. من جمله آثار شناخته‌شده وی تصویرگری اصحاب فیل در کتاب‌های درسی مدرسه ها بود.

از صندوقی در ششمین دوسالانه تصویرگری در بخش تصویرگری کتاب به عنوان پیشکسوت تصویرگری ایران تجلیل به عمل آمده بود. بعد از انقلاب، زیادی از کتاب‌های ژول ورن در ایران چاپ گردیدند که تصویرگری‌ جلدشان توسط وی انجام شده بود.

شروع ثبت‌نام ناشران برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب استانی

ناشران سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه می‌توانند از تاریخ ۳۰ مرداد تا ۵ شهریورماه به سایت ذی ربط مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ شهریور برگزار می‌شود.

نمایشگاه‌های کتاب استانی به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و با پشتیبانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایگاه ها استان‌ها برگزار می‌شوند.

نخستین نمایشگاه کتاب استانی در سال جاری در استان آذربایجان غربی (ارومیه) برگزار خواهد گردید.

تقدیر ریاست بنیاد سعدی از استادان زبان فارسی هند

ریاست بنیاد سعدی در پیامی از استادان زبان فارسی هند که برای دریافت مدال از سوی ریاست جمهور این کشور انتخاب شده اند، تقدیر نمود.

هزار بسته‌ نوشت‌افزار در منطقه های محروم سراسر کشور توزیع می‌شود.

مصطفی خاکسار قهرودی، معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در زمینه پشتیبانی از تولید ملی و کمک به محصلین بی‌بضاعت کشور، توزیع نوشت افزار ایرانی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: این اقدام خداپسندانه از حدود ۲ سال پیش با فرمان حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در معاونت امداد مستضعفان شروع شده هست و در این راستا سال کنونی ۱۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان منطقه های محروم سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه اقلام این بسته‌ها دربردارنده کیف، مداد، خط کش، جامدادی، مداد رنگی، مداد تراش، مداد پاکن، دفتر نوشتاری و نقاشی هست، توضیح داد: این بسته‌ها عمدتا توسط دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های متفاوت کشور و با اولویت منطقه های غیر شهری و محروم، در میان دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت توزیع می‌شود.

خاکسار اعتبار ریالی مجموع بسته‌های نوشت افزار توزیع شده در سال جاری را بیشتر از ۳۵ میلیارد ریال معرفی کرد و در ارتباط با چگونگی شناسایی محصلین محروم اظهار کرد: شناسایی محصلین بی بضاعت با مشارکت خادمیاران رضوی در استان‌های متفاوت، ادارات کل آموزش و پرورش، کمیته امداد و سازمان‌های خیریه معتبر کشور انجام می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: