انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

کشف نوشت افزار تولید گردیده با مواد بازیافتی در بازار لوازم التحریر

سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از شناسایی لوازم‌التحریر تولید گردیده با مواد بازیافتی در بازار نوشت‌افزار اطلاع داد و اظهار کرد: با بررسی‌هایی که با مشارکت اتحادیه لوازم‌التحریر انجام گردید به بعضی از نوشت‌افزارها برخوردیم که از نظر کیفیت مرغوب نبوده و از مواد بازیافتی تولید شده‌اند.

وی با بیان اینکه قسمتی از این لوازم‌التحریر از دیگر کشورها وارد گردیده هست، یادآور گردید: در پی ساز و کاری هستیم که بتوانیم با استفاده از روش‌هایی امکان تشخیص این دست از اقلام را برای خانواده‌ها مهیا کنیم.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با اهتمام بر ضرورت توجه به مواد اولیه به کار رفته در لوازم‌التحریر اضافه کرد: محافظت تندرستی یکی از با اهمیت ترین مؤلفه‌ها در لوازم التحریر هست؛ چون که دانش‌آموزان طی یک سال تحصیلی با آن در رابطه می باشند. در کمال تأسف با بررسی‌های انجام شده به بعضی از اقلام نوشت‌افزار برخوردیم که در تولید آن این خصوصیت با اهمیت مدنظر داشته نشده و با آزمایش‌های صورت گرفته مشخص گردید که از موادبازیافتی تولید شده‌اند و بوی آزاردهنده‌ای دارند.

حسینی به نمایشگاه «ایران‌نوشت» که این روزها در محور پرورش فکری کودکان و نوجوان در حال برپایی هست، اشاره نمود و دنبال کرد: مجمع مطالباتی در راستای استانداردسازی نوشت‌افزار دارد که طرح شده هست. امید داریم که رعایت نرمال در تولید این دست از اقلام نیز قانونی و الزام‌آور گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این مبحث مجمع بر روند تولید تمامی تولیدکنندگان زیرمجموعه خود نظارت دارد. علاوه بر این در ششمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» نیز کمیته نظارت مشغول بررسی و بررسی هست.

ششمین دوره نمایشگاه ایران‌نوشت با هدف ارائه فرآورده ها نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از روز بیست و دوم مردادماه به مدت 10 روز در حال برپایی هست.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: