انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

به چه سبب تولیدکننده و استفاده کننده نوشت افزار زیادتر به شخصیت های غربی گرایش دارند؟

به چه سبب تولیدکننده و مصرف‌کننده نوشت‌افزار زیادتر به شخصیت‌های غربی گرایش دارند؟محمدجعفر کبریایی قائم‌ مقام اجرایی نمایشگاه ایران نوشت، در صحبت با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضیعت نوشت افزار‌های ایرانی – اسلامی در بازار تهران گفت: دلیل عمده‌ای که یک کاراکتر کارتونی ایرانی در کشور ما شکل نگرفته این هست که وقتی شخصیتی را در یک انیمیشن خلق کردیم، با آن مقطعی برخورد می‌کنیم؛ یعنی در فصلی شخصیت کارتونی شکل می‌گیرد و به زودی تمام می‌شود. قصه ها تداوم ندارد و این موجب می‌شود بیننده سمت آن کاراکترها نرود.

وی دنبال کرد: شخصیت‌های انیمیشن‌های غربی سال‌ها وجود دارند و برایشان برنامه سازی و تبلیغات می‌شود. به همین دلیل تولیدکننده‌ نوشت‌افزار هم به سراغشان می‌رود و تصویر آن‌ها را بر روی آثارش حک می‌کند. چون شخصیت کارتونی ایرانی پا نگرفته تولیدکننده‌ها سمتشان نمی‌آیند.

کبریایی تصریح نمود: وقتی در جهان کاراکتری خلق می‌شود، به جلب توجه بیننده جهانی هم فکر می‌شود. با این وجود در سال های اخیر، تولیدات خوبی هم در راستای انیمیشن داشته ایم. انیمیشنی نظیر فیلشاه که حتی در کشور‌های عربی چون لبنان هم بیننده زیادی داشته هست. برای همین، کالا‌ها و نوشت‌افزارهایی مربوط با فیلشاه ساخته و به فروش رسیده گردید.

وی اضافه کرد: اگر فکر کنیم و با برنامه ریزی حرکت کنیم؛ توان داریم نظر بچه ها را به سمت کاراکترهای ایرانی هم جلب کنیم. همین الان در نمایشگاه بچه ها در پی نوشت افزار شهید بابایی و شیرودی هستند؛ به چه سبب چون فیلم آنان را نگاه کردند و قهرمانی آنان را باور کردند. قسمت ما به عنوان یک تولیدکننده، تولید یک اثر ایرانی درست و حسابی هست.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: