انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

شخصیت های کارتونی که به بازار نوشت افزار ایرانی – اسلامی رسیدند

چه کاراکترهایی به درج کرد افزارهای ایرانی اسلامی راه یافتند

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از کالاهای فرهنگی که مردم با آن سر و کار دارند، نوشت افزار یا همان لوازم‌التحریر هست.

مردم برای انتخاب درج کرد افزار ملاک های مختلفی دارند؛ من جمله این ملاک‌ها میتوان به نرخ مناسب و کیفیت خوب اشاره نمود. آنچه هم برای کودکان در انتخاب درج کرد افزار ارزش دارد، ظاهر و شکل آن هست و اینکه چه برنامه ای روی جلد دفترشان نقش بسته هست.

در چند سال موخر تولیدکنندگان داخلی نوشت افزار پا به پای تولیدکنندگان بیگانه حرکت می نمایند و در مدت شش سال، توانستند سی درصد بازار نوشت افزار را به دست آورند. در این مدت کاراکترهایی مثل جناب خان، کلاه قرمزی و فیلشاه طرح روی درج کرد افزارهای اسلامی ایرانی گردیدند و مخاطب کودک و نوجوان هم از طرح های این کاراکترها در نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی در سال های پیش استقبال کرد.

طرح های متفاوت کارتونی و عروسکی ایرانی، روی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی نقش بسته هست. یکی از این طرح ها، طرح کلاه قرمزی هست.

چه کاراکترهایی به درج کرد افزارهای ایرانی اسلامی راه یافتند

کلاه قرمزی کاراکتری هست که در سینمای ایران فعالیت می کند و عمر فعالیتش در این عرصه به بیشتر از دو دهه می رسد. کلاه قرمزی مخاطب های بسیاری در تمام نسل ها بویژه دهه شصتی ها دارد. این شخصیت ابتدا در مجموعه تلویزیونی به اسم «جغجغه و فرفره» در اوایل دهه 70 ظاهر گردید. پس از آن در سه فیلم سینمایی کلاه قرمزی و پسر خاله، کلاه قرمزی و سروناز و کلاه قرمزی و بچه ننه ایفای نقش نمود.کلاه قرمزی از سال 88 با معیت چند شخصیت دیگر در قالب جنگ نوروزی دو مرتبه به تلویزیون راه یافت.

چه کاراکترهایی به درج کرد افزارهای ایرانی اسلامی راه یافتند

طرح دیگری که روی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی دیده می گردد جناب خان هست. جناب خان ابتدا در مجموعه نمایش خانگی کوچه مروارید و پس از آن در قسمت های دوم و سوم مجموعه خندوانه ظاهر گردید.

فیلشاه کاراکتر دوست داشتنی دیگری هست که به روی جلد نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی راه یافت. « «فیلشاه» اسم انیمیشنی ایرانی هست که هادی محمدیان کارگردانی و حامد جعفری تهیه کنندگی آن را به عهده داشتند. داستان فیلشاه در جنگلی در آفریقا به وقوع می پیوندد.

چه کاراکترهایی به درج کرد افزارهای ایرانی اسلامی راه یافتند

یکی از کاراکترهای دیگری که در نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی دیده می گردد، کاراکترهای شکرستان هست. « «شکرستان» یک مجموعه پویانمایی تلویزیونی هست که مرکز صبای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آن را ساخت. سری اول این مجموعه از شبکه دو و سری دوم آن از شبکه نسیم پخش گردید. همه داستان های این سریال در یک شهر قدیمی و خیالی به وقوع می پیوندد. هر قسمت آن داستانی به صورت مجزا دارد و مردم این شهر بنا بر نیازهای دراماتیک هر قصه در هر قسمت نقشی برعهده دارند. قصه ها پس از 8 ماه تحقیق و مطالعه طبق ضرب المثل ها، داستان ها و داستان های قدیمی و عامیانه ایرانی شرقی انتخاب گردیدند. پس از آن با رویکردی پیشرفته و به روز نوشته گردیدند.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: