انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

یزد| تقویت صنعت نوشت افزار ایرانی و اسلامی را با جدیت دنبال می‌نماییم

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرنگار تسنیم از یزد، در زمینه پیگیری مسائل حول نوشت افزار ایرانی اسلامی و در میزگرد “نوشت افزار ایرانی اسلامی چالش ها و مجال ها” که در محل دفتر تسنیم یزد برگزار شد حسین رستگاری عضو مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در استان یزد با تاکید بر اینکه مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با اغراض تماما فرهنگی پا به این عرصه گذاشته هست و از میان حدود صد و هفتاد تولید‌کننده عضو این مجمع تمامی آنان با داشتن دغدغه‌های فرهنگی، مشکلات این راه را به جان خریده‌اند اظهار کرد: علی رغم منفی بافی تعدادی درباره این فعالیت‌ها و توان ضعیف مالی و تولید اندک در حال حاضر، به گسترش و حضور نیرومنتر فکر می‌کنیم.

وی از بی‌توجهی عجیب مسئولین در این عرصه گله کرد و با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در سال گذشته آن هم پس از دو هفته دوندگی و آماده‌سازی مقدمات و فرمان کنسل در لحظه های آخر و برپا نشدن هیچ نمایشگاه دیگری با این عنوان در سال‌های پس از بی‌توجهی بعضی مسئولین انتقاد نمود و اظهار کرد: اگر مسئولین کمک نمی‌کنند دست کم مانع هم نباشند.

این عضو مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با عرضه ایده ای مبنی بر حضور تمامی تولیدکنندگان نوشت‌افزار در زمان برپایی نمایشگاه از رفع شدن ایراد اصناف که مانع کلیدی برپایی این نمایشگاه‌ها هست دنبال کرد: ما باید به فرهنگ‌سازی پرداخت کنیم و زمان طلایی برای این کار در میانه تابستان هست و این مورد با ایراد اصناف روبه‌رو می‌شود که می‌گویند زمان کلیدی فروش هست.

وی با بیان اینکه گاهی با همین تبلیغات اندک استقبال مردم از نوشت‌افزار ایرانی اسلامی خارج از پیش‌بینی و توان ما بوده‌ هست اظهار کرد: اگر شرایط فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی فراهم گردد استقبال از این هم فراتر می رود.

رستگاری با اشاره به ضرورت گسترش مکان‌های فروش این درج کرد افزارها، از عدم وجود مکان‌های معطوف عرضه این آثار گله کرد و اضافه کرد: اگر فرهنگ سازی هم صورت پذیرد اما در عرضه و فروش نقص وجود داشته باشد دو مرتبه هم پبشرفتی حاصل نمی‌شود.

وی دنبال کرد: عرضه اجباری اقلام متناسب با فرهنگ ایرانی باعث می‌شود رقابت کاذب بین مُد رایج بازار که نتیجه‌ای جز خراب کردن فرهنگ و تندرستی ذهنی ندارد خاتمه پیدا نماید که قطعا با پشتیبانی خانواده‌ها همراه می باشد.

این فعال حوزه درج کرد افزار با اشاره به وجود اقلام غیرایرانی و حتی متناسب با فرهنگ غرب در فروشگاه تحت نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان آن را نمونه‌ای از نبود نظارت در ارگان‌های کلیدی متولی این حوزه دانست و دنبال کرد: وجود دغدغه که در مسئولین قطعا هست یک تنه کافی نیست و این دغدغه باید به بروز و ظهور برسد.

رستگاری در انتهاء این میزگرد از استقامت در این راه علی رغم تمامی مشکلات اظهار کرد و اضافه کرد: تا زمان گسترش کامل فرهنگ ایرانی و اسلامی در نوشت‌افزار در این راه می‌مانیم.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: