انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

مصوبات روی کاغذ نرخ کاغذ را کاهش نداد

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، هفته گذشته نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیم کاغذ از تعیین نرخ فروش کاغذ در بازار داخلی در جلسه این تیم خبر داد‌، طبق گفته‌های امیرزاده این تیم که به منظور تنظیم بازار کاغذ داخلی و با هدف شکستن حباب نرخ این کالا،  با حضور نمایندگان وزارتخانه های صنعت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و مدیرکل سازمان حمایت، بانک مرکزی، گمرک ایران و دست اندرکاران کاغذ و مقوا برگزار گردید،‌ نرخ فروش کاغذهای چاپ و تحریر (70 گرم) را طبق هر کیلوگرم 5100 تومان معین نمود. هم‌چنین نرخ فروش کاغذ روزنامه هر کیلو 4100 تومان و نرخ فروش هر کیلو کاغذ بالکی 60 گرمی 5100 تومان تعیین گردید.

دیروز نیز غلامرضا شجاع، عضو این تیم و نماینده مصرف‌کنندگان کاغذ از تشکیل تیم مخصوص کاغذ در ستاد مقابله با گرانفروشی کالا اطلاع داد و از ناشران خواست در صورت مواجهه با گرانفروشی با 124 ارتباط دریافت کنند. هم‌چنین وی از ناشران خواست تا از خرید کاغذ گران اجتناب کنند. برای اطلاع از نرخ کاغذ چاپ و تحریر در بازار به سراغ فروشندگان رفتیم.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در چند روز بعد از تصویب نرخ کاغذ چاپ و تحریر بیانگر از این هست که نرخ هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی در بازار 157 تا 158 هزار تومان هست،‌ به عبارت دیگر نرخ هر کیلو کاغذ چاپ و تحریر 70 گرمی در بازار 6350 تا 6400 تومان هست،‌ یعنی هزار و 300 تومان بالاتر از نرخ مصوب کاغذ معامله می‌شود.

درگیر شدن ناشران با ساز و کارهای بروکراسی اداری برای خرید کاغذ اساساً راه به جایی نخواهد برد.    به نظر می‌رسد تیم کاغذ باید تضمین اجرایی لازم برای مصوبات خود را نیز فراهم آورد. نباید انتظار داشت که ناشران چرخه فعالیت خود را از حرکت باز دارند تا فروشندگان ملزم به فروش کاغذ با نرخ پایین‌تر شوند، لکن باید نهادهای نظارتی وارد میدان شده و کارهای بازدارنده دارا باشند.

غلامرضا شجاع نماینده مصرف‌کنندگان کاغذ ضمن تایید اجرایی نشدن نرخ مصوب این تیم در بازار از برپایی جلسه فوق‌العاده با ستاد مقابله با گرانفروشی کالا برای ارزیابی مبحث و برطرف مشکل اطلاع داد.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: