انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

پشتیبانی از تولید ملی با گرانی دلار/کالاها مجهز به سند هویتی گردند

پشتیبانی از تولید ملی با گرانی دلارابراهیم رزاقی کارشناس مسئله های اقتصادی در اظهار کرد و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مورد قاچاق اظهار کرد: قاچاق کالا تنها به این مفهوم نیست که واردات از نقاط غیر مرسوم صورت گیرد؛ قاچاقچیان قسمتی از کالاهای خود را از جایگاه ها آزاد تجاری و قسمتی را به نحو های متفاوت ازگمرکات وارد می کنند و بدون مجازات و بدون پرداخت مالیات ؛ نفع بسیاری را به دست می آورند .

وی در مورد علل وجود قاچاق گفته بود: یکی ازعلل کلیدی قاچاق، دلار ارزانی هست که دولت ارائه می کند؛ درحالیکه نرخ دلار آزاد حدود دو برابر آن هست علاوه بر این اجرایی نشدن قوانین تصویب شده عامل دیگر وجود این امر هست.عدم پرداخت مالیات نیز دلیل دیگر رویداد قاچاق هست که ورشکستگی تولید کنندگان داخلی را هم در پی دارد.

کارشناس مسئله های اقتصادی وام ها و اختلاس های میلیاردی را از دیگر عاملان تشدید قاچاق دانست و اظهار کرد:بعضی از اشخاص معروف با دریافت تسهیلات چندصد میلیاردی  و بهره مندی از آن در جایی به غیر از محل درج شده برای اخذ تسهیلات ،از بازپرداخت آن سرباز می زنند  و هیچ گونه مجازاتی هم برای این اشخاص مدنظر داشته نمی توان.

رزاقی در مورد راهکارهای موجود برای کنترل قاچاق اظهار کرد: هر انباردار یا مغازه دار باید سند و هویت کالایی را که می فروشد، در دست داشته باشد تا بتوان تشخیص داد کالای در دسترس آن از کجا خریداری شده هست تا اگر نحوه خرید آن کالا غیر مجاز بود، تحت مجازات قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: رشد تولیدات صنعت های فلزات،قطعه سازی و صنعت های دفاعی در اوایل انقلاب نشان دهنده  قدرت و حجم تولیدی ماست و باید از این تجارب استفاده نماییم. علاوه بر این باید با جلوگیری از قاچاق کالا و واردات کالاهایی که همانند داخلی آنان موجود هست ،موجبات رشد تولید ملی را مهیا کنیم .

کارشناس مسئله های اقتصادی اظهار کرد:با افزایش نرخ دلار برای واردات ،نه منحصرا کالاهای قاچاق کاهش می یابد لکن تولید فرآورده ها داخلی نیز سرعت می گیرد.  برای انتهاء دادن به قاچاق به مسئولین جهادی و انقلابی نیاز داریم.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: