انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

دو طرح صنعتی در انتظار فرمان جهانگیری

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از ایسنا، در اوائل سال ۱۳۹۶ قرار بر این بود که سه طرح حمایتی تحت عنوان های “رونق تولید”، “بهسازی و نوسازی صنایع” و پشتیبانی از تولید و اشتغال” به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از ایسنا، در اوائل سال ۱۳۹۶ قرار بر این بود که سه طرح حمایتی تحت عنوان های “رونق تولید”، “بهسازی و نوسازی صنایع” و پشتیبانی از تولید و اشتغال” با اعتباری معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان موردنظر قرار گیرد. این طرح ها به ترتیب ذی ربط به رونق تولید ۱۰ هزار واحد صنعتی با اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان، نوسازی و بهسازی ۵۰۰۰ واحد صنعتی با اعتباری معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان و پشتیبانی از تولید و اشتغال ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی و تامین مالی ۶۰۰۰ واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی دست کم ۶۰ درصد بود.

طرح رونق تولید ۳ ساله می گردد

این طرح ها به ترتیب ذی ربط به رونق تولید ۱۰ هزار واحد صنعتی با اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان، نوسازی و بهسازی ۵۰۰۰ واحد صنعتی با اعتباری معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان و پشتیبانی از تولید و اشتغال ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی و تامین مالی ۶۰۰۰ واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی دست کم ۶۰ درصد بود.

از میان این سه طرح، “رونق تولید” سال ۱۳۹۶ دومین سالی بود که شبکه بانکی برای پشتیبانی از بنگاه های کوچک و متوسط و تامین مالی مخصوص برای تولید ورود کرد تا در کنار تسهیلات عمومی که به بخش های متفاوت اقتصادی در طول سال پرداخت می گردد، این بخش ها نیز مورد توجه قرار گیرد و از قسمت مشخصی بهره مند گردند.

طرح دوم، نوسازی و بهسازی صنعت های

طرح نوسازی و بهسازی صنعت های که از سال گذشته برای نخستین بار کلید خورد، در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و در حال حاضر در انتظار تعیین و تصویب میزان تسهیلات توسط ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی هست.

از میان این سه طرح، “رونق تولید” با اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به ۱۰ هزار واحد صنعتی در زمینه بهبود وضع فعلی آنان در دستاور کار جای گرفت که سر انجام تا انتهاء سال ۱۳۹۶ به ۲۷ هزار و ۹۳۸ واحد تولیدی مبلغی معادل ۱۸ هزار میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان پرداخت گردید. چراکه با کهنه شدن زیادی از امکانات و واحدهای صنعتی امکان رقابت تولیدات صادرات گرا برای واحدهای ذی ربط وجود ندارد و صنعت کشور در این زمینه با چالش جدی مواجه شده هست.

نوسازی و بهسازی صنعت های یکی از برنامه های کلیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ١٣٩٦ تلقی و بر اجرای آن توسط مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید گردید؛ مسئله ای که به قول آنان احتیاج جدی و مبرم صنعت کشور هست. این طرح قرار بود طبق آن تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۵۰۰۰ واحد صنعتی تقاضاکننده پرداخت گردد.

هرچند اجرای این دو طرح در سال جاری پایانی شده هست اما باید در انتظار ماند و دید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طی روزها آتی چه تصمیمی در مورد تعداد واحدها و میزان تسهیلاتی که قرار هست در دو طرح “رونق تولید” و “بهسازی و نوسازی صنایع”

انتهای پیام

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: