انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

ایجاد یک سیستم برای اخذ مالیات بر اعتبار افزوده

سید حسن حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحبت با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ارزیابی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در این کمیسیون، گفت: کمیته‌ای که در این زمینه در کمیسیون متشکل بود، گزارش پایانی خود را اعلام نموده و در حال ارزیابی آن هستیم و در هفته آینده کار ارزیابی این لایحه در کمیسیون به اتمام می‌رسد.

زیادتر بخوانید:

ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده تا 5 ماه آینده

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از نیمه دوم سال جاری اجرا می‌شود، تصریح نمود: قانون مالیات بر ارزش افزوده از ارزش بالایی بهره مند هست که مبتلابه همه اقشار اعم از استفاده کنندگان و تولید کنندگان هست.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه لایحه جدید دولت در مورد مالیات بر ارزش افزوده در اوائل سال گذشته به کمیسیون اقتصادی مجلس عرضه شده هست، گفت: با بررسی‌ها و تحولات اعمال شده در کمیسیون بر روی لایحه جدید، این لایحه نسبت به قانون قبلی و هم نسبت به لایحه‌ای که دولت به مجلس عرضه داده بود، تغییر 50 درصدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با اجرای لایحه جدید ما به سمت عدالت مالیاتی حرکت می‌کنیم، گفت: در لایحه جدید سازمان مالیاتی مکلف به ایجاد سیستم در راستای اخذ مالیات بر ارزش افزوده شده تا در این زمینه شفافیت بیشتری ایجاد گردد، علاوه بر این در این لایحه کوشش شده تا از حلقه آخر مالیات وصول گردد.

انتهای‌پیام/

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: