انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

آمار قاچاق معادل چقدر از بودجه کشور است؟

حمید حاج اسماعیلی در صحبت با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد اثرها مخرب قاچاق کالا بر تولید داخلی و بیکاری کارگران ایرانی گفت: قاچاق علاوه بر عارضه به اقتصاد , بلایا و آفت عمومی و اجتماعی برای کشور بدنبال دارد. آگاهی از مصادیق قاچاق و راهکارهای مبارزه با آن نه فقط وظیفه مسئولان هست لکن مردم هم باید با این پدیده شوم مبارزه کنند. 

   وی دنبال کرد: البته از گذشته دور و در همه دولت ها شعار مبارزه با قاچاق، دغدغه و نگرانی برای جلوگیری و کنترل کالاهای قاچاق در کشور وجود داشته هست. در کمال تأسف به سبب عدم سازگاری دولت و دیگر نهادهای حاکمیتی، قضایی و عدم جلب اعتماد عمومی مردم , کارهای انجام شده برای جلوگیری از قاچاق موثر نبوده هست و روز بروز بر میزان قاچاق کالا ها در کشور افزوده شده هست .

  حاج اسماعیلی گفت: طبق آمارهای غیر رسمی حدس می گردد ظرفیت کالای قاچاق در حال حاضر هر ساله حدود 15 میلیارد دلار باشد که این رقم بزرگ معادل نزدیک به یک پنجم بودجه کشور است بنابراین لزوم کنترل و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور یک اولویت بنیادی و یک اقدام ملی تلقی می گردد.

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از تسنیم، 15 میلیارد دلار قاچاق معادل بیشتر از 63 هزار میلیارد تومان هست.

  این فعال بازار کار اضافه کرد: قاچاق یک حرکت ناعادلانه و مخرب هست که نه فقط رقابت و کیفیت را نابود می کند لکن موجب عارضه رسانی جدی به اقتصاد کشور هست . قاچاق مانع بنیادی در مسیر کار رسیدی نهادهای نظارتی و مشروع و قانونی دولت و حاکمیت هست .

وی گفته بود: قاچاق طی سالهای گذشته عاملی جدی در توقف و ورشکستگی خیلی از بنگاههای کشور بوده هست. ورود کالاهای بی کیفیت و با نرخ پایین امکان رقابت سالم و عادلانه را از تولیدکنندگان داخلی گرفته هست، افزایش نرخ تمام شده کالاهای تولید داخل در برابر واردات بی رویه و قاچاق از عاملان بنیادی تعطیلی خیلی از بنگاه ها در کشور خواهد بود.

این فعال بازار کار گفت:کوچک شدن بازار کار کشور با ورود قاچاق و توسعه واردات و رونق دلالی و میانجیگری علاوه بر لطمه به اقتصاد کشور موجب عدم داعیه سرمایه گذاران و کارفرمایان در بازار کار گردیده هست. مطمئنا از آثار جدی قاچاق افزایش بیکاری و ناهنجاریهای اجتماعی در کشور هست. یکی از علل کلیدی روند صعودی خیز بیکاری مخصوصاً در طبقه جوانان و فارغ التحصیلان طی یک دهه گذشته بدون تردید قاچاق کالاها و واردات بی رویه به کشور هست.

حاج اسماعیلی اضافه کرد: باید اراده عمومی برای مبارزه با قاچاق در کشور اتخاذ گردد . تعلیم و تبلیغات مناسب برای متولیان و مردم در کنار استفاده از تجربه دیگر کشورها و به کار بردن تکنولوژی جدید و ایجاد مجازات های موثر توان دارد ظرفیت قاچاق را بشدت کاهش دهد.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

افتتاحیه نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانپنکس 1403 | گزارش تصویری

نهمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات اداری و مهندسی کشور ایرانپنکس۱۴۰۳ و سومین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و صنایع وابسته‌ی ایرانتویکس ۱۴۰۳، با حمایت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور، در محل دائمی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: