انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

پشتیبانی از کالای ایرانی از متن تا عمل

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ ؛ چند سالی هست که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری سال‌ها با چاشنی اقتصاد و تکیه بر توان داخل همراه گردیده که سال ۱۳۹۷ هم به عنوان سال پشتیبانی از کالای ایرانی نامگذاری گردید.

تحقق اقتصاد مقاومتی، نگاه به توان و نیروی داخل و تولید ملی که موجب شکوفایی اقتصاد، ایجاد اشتغال، جلوگیری از خارج شدن ارز و رونق اکتساب و کار می‌شود، از با اهمیت ترین اغراض تحقق شعار سال کنونی هست.

استقلال و عزت ملی در گرو دوری از وابستگی

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در صحبت با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد    شعار سال کنونی را جامع‌ترین شعار سال‌های موخر عنوان می کند و می‌گوید: برای اینکه بتوانیم از کالای ایرانی پشتیبانی لازم را داشته باشیم، باید الگوی مصرفمان را اصلاح کنیم و با توجه به اینکه پشتیبانی از کالای ایرانی اشتغال و تولید را بهمراه دارد، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم نماییم.

آیت الله ناصری با بیان اینکه خرید کالای با کیفیت ایرانی استقلال و عزت ملی را بهمراه دارد، اضافه کرد: باید با کنار گذاشتن فرهنگ وابستگی، عزت و غرور ملی را به فرهنگ اصیل ایرانی مبدل کنیم و با تکیه بر دانش و سرمایه انسانی غنی در کشور، بتوانیم کالا‌های خوب، با کیفیت و ارزان نرخ تولید نماییم.

پشتیبانی از کالای ایرانی از متن تا عمل
امام جمعه یزد از تولید کنندگان هم خواست تا با بهره گیری از استاندارد‌های روز دنیا، محصول با کیفیت تولید کنند و دست مشتریان را برای انتخاب کالای ایرانی باز بگذارند.

آیت الله ناصری نفع محوری را از با اهمیت ترین عاملان ورود کالای بی کیفیت و قاچاق دانست و اظهار کرد: مسئولین باید در مقابل سودجویی بعضی فعالین اقتصادی که با ورود کالا‌های قاچاق به اقتصاد و تولید داخل ضربه می‌زنند، ایستادگی کنند.

وی هم چنین با اشاره به فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل از سوی مردم هم اظهار کرد: مردم باید نسبت به تولید ملی حساسیت دارا باشند و اگر کالای داخلی با کیفیتی وجود دارد از خرید همانند بیگانه آن بپرهیزند.

مقابله جدی با قاچاق کالا، عامل تحقق پشتیبانی از کالای ایرانی

استاندار یزد در صحبت با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد    با اشاره به صنعتی بودن استان یزد و حضور تولیدکنندگان بومی و موفق اظهار کرد: گرایش به خرید کالای ایرانی مستلزم، تولید کالای با کیفیت، تعادل سازی قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم هست.

محمود زمانی قمی با اشاره به سال پشتیبانی از کالای ایرانی اضافه کرد: بالا بردن کیفیت فرآورده ها داخلی و جلوگیری از واردات بی اندازه کالای بیگانه با اهمیت ترین راهبرد تحقق این شعار هست.

پشتیبانی از کالای ایرانی از متن تا عمل
وی با اشاره به اینکه درسال‌های موخر میزان ورود کالای قاچاق به کشور از بیست میلیارد دلار به ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافته هست اظهار کرد: هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق، علاوه بر رکود و کاهش تولید، یک میلیون شغل را در کشور نابود می‌کند.

استاندار یزد با بیان اینکه مجموعه مدیریت ارشد و تیم اقتصادی استان برای پشتیبانی از تولید داخلی و کالای ایرانی اراده جدی دارد اضافه کرد: باید همه گره‌های حوزه تولید و صنعت یکی بعد از دیگری بازشوند تا شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

پیوند صنعت و دانشگاه؛ افزایش بهره وری و کیفیت

رییس دانشگاه یزد در صحبت با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد    می‌گوید: با اهمیت ترین عامل تحقق پشتیبانی از کالای ایرانی رقابت پذیری، افزایش بهره وری و توجه به کیفیت فرآورده ها ایرانی هست.

دکتر اولیا با اشاره به پیوند و همکاری صنعت و دانشگاه در زمینه افزایش کیفیت و بهره وری اضافه کرد: استفاده از نیرو‌های تحصیلکرده و همکاری دانشگاه و صنعت، راهکار شایسته ای برای ایجاد گرایش مشتریان در خرید کالای ایرانی هست که با راه اندازی محور اندیشه صنعت و دانشگاه این امر، میسر خواهد گردید.

پشتیبانی از کالای ایرانی از متن تا عمل
در نتیجه با توجه به صحبت‌های گفته شده، همه مسئولین باور دارند افزایش کیفیت فرآورده ها داخلی و تعادل قیمت‌ها، مقابله جدی با ورود کالای قاچاق به کشور و البته فرهنگ سازی در استفاده کالای ایرانی با اهمیت ترین عاملان تحقق شعار سال شمرده می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: