انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

کاغذ داخلی جوابگوی ۲۰ درصد احتیاج کشور هست/ کاغذ گران نمی توان

کاغذ داخلی جوابگوی ۲۰ درصد احتیاج کشور هست/ کاغذ گران نمی‌شودبه گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، هفته گذشته بود ابوالفضل روغنی ریاست سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از از توقف تولید کاغذ چاپ و تحریر در کارخانه‌های داخلی کشور اطلاع داد و اظهار کرد: کاغذ‌های وارداتی بازار را تسخیر کرده اند.

وی اضافه کرد: کارخانه‌های داخلی می‌توانند ۶۰ درصد احتیاج داخلی کاغذ روزنامه و ۴۰ درصد احتیاج کل کشور به کاغذ تحریر را تامین کنند.

ریاست سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در حالی از قدرت کارخانه‌های داخلی برای تامین ۶۰ درصد احتیاج داخلی کاغذ روزنامه و ۴۰ درصد احتیاج کل کشور به کاغذ تحریر خبر داده که سید حسین میرباقری مهرآبادی ریاست اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان دیدگاهی خلاف صحبت‌های ریاست سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا گفته بود و اضافه کرد: میزان تولید داخلی آنچنان بالا نیست و تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد احتیاج داخل را می‌تواند تامین کند.

ریاست اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا تصریح نمود: کاغذ‌های خوبی تولید نمی‌کنیم و از کیفیت در سطح خوبی قرار ندارند و برای چاپ فرآورده ها متفاوت جنس شایسته ای ندارند.

وی اظهار کرد: کاغذ‌های داخلی زیادتر برای کار‌های تک رنگ و کار‌هایی که نفیس نیستند می‌توانند استفاده گردند اما، در همین حد هم تولیدات داخلی جوابگو نیستند.

میرباقری مهرآبادی در جواب به این سئوال که تولیدات داخلی زیادتر در چه زمینه‌ای استفاده می‌شوند، گفته بود: تولیدات داخلی زیادتر برای تولید کارتن، کاغذ روزنامه و مقوای پشت دوزی و مقدار اندکی هم برای تحریر استفاده می‌شوند و کاغذ گلاسه، مقوا‌های بهداشتی و مقوای کارتی اصلا تولید نداریم.

ریاست اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا افزود: از نظر نرخ فرآورده ها داخلی استعداد رقابت با فرآورده ها وارداتی می باشند اما، به سبب کیفیت پایین نمی‌توانند از نظر کیفیت رقابت کنند.

وی در مورد مبادی ورودی کاغذ‌ها به کشور اظهار کرد: عمده کاغذ کشور از اندونزی، کره جنوبی و چین وارد می‌شود.

میرباقری مهرآبادی در جواب به این سئوال که آیا نرخ کاغذ با افزایش روبه رو خواهد گردید یا خیر اضافه کرد: گرانی کاغذ به مسائل داخلی رابطه ای ندارد و یکی از علل گرانی کاغذ طی چند وقت اخیر، افزایش نرخ جهانی خود کاغذ بود، در حال حاضر بازار تقریبا در ثبات قرار دارد و اگر اتفاق خاصی برای بازار ارز نیفتد تحولی در قیمت‌ها نخواهیم داشت.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: