انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

در سال جاری شاهد رشد اقتصادی می باشیم

معاون رییس جمهور و ریاست سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور در صحبت با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ ؛ با اشاره به اینکه سال کنونی در سطح ملی هدف توسعه، رشد اقتصادی همراه با کاهش آمار بیکاران خواهد بودگفت:با اهمیت ترین وظیفه دولت در اقتصاد سیاسی تعادل ورشد اقتصادی هست که در نهایت به توسعه منتج می‌شود.

  معاون رییس جمهور با اشاره به بودجه اختصاص داده شده برای کاهش نرخ بیکاری در سال جاری اظهار کرد: ۱۸ هزار ملیارد تومان بودجه درسال گذشته برای امر اشتغال اختصاص داده شده بود که از یک سو درسال جاری ۷۳ هزار و ۴۰۰ ملیارد تومن و از سوی دیگربه ۱۲۶ هزار ملیارد تومن افزایش خواهد یافت.

  رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور مهم‌ترین وظیفه دولت در اقتصاد سیاسی را تعادل اقتصاد و رشد اقتصاد دانست وگفت: از میان ۴ بازار اقتصاد، بازار کالا نسبت به سال گذشته ۲ تا ۱۰ درصد افزایش نرخ و نسب به ۴ سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نرخ را داشته هست.

معاون ریاست جمهور و ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اضافه کرد: ما توانستیم  برای ۸۱۹ هزار نفر مجال شغلی ایجاد کنیم که البته ۱۸ هزار نفر هم موفق به پیدا کردن کار نشدند و به تعداد بیکاران قبلی ما افزوده شدند، البته میزان کار ایجاد شده هم کارنامه بسیار خوبی بود.

معاون رییس جمهور و رئس سازمان بودجه و برنامه ریزی اظهار کرد: درامد ارزی حاصل از صادرات نفتی درسال گذشته ۵۲ ملیارد دلار و درامد صادرات غیر نفتی نیز به حدود ۴۰ ملیارد دلار در حوزه صنعت و کشاورزی میرسد که می توان درآمد حاصل از صادرات کشور را بیشتر از ۹۰ درصد دانست.

وی اضافه کرد: علاوه بر این درسال گذشته ۵۲ ملیارد دلار واردات کالا و ۲۰ ملیارد دلار واردات خدمات در کشور داشته ایم.

معاون ریاست جمهور و ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عصرپنجشنبه وارد استان یزد گردید ومورد استقبال مسئولین استانی جای گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: