انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

تنخواهی که بلای جان آموزش و پرورش گردید

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از جهان نيوز به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال گذشته سال متفاوتی برای آموزش و پرورش بود که شروع به کار دولت دوازدهم و تغییر وزیر آموزش و پرورش من جمله رخدادهای با اهمیت در حوزه آموزش و پرورش بود اضافه کرد: با تاکید مخصوص بر اجرای سند دگرگونی بنیادین از مراجع متفاوت و ماموریت مشخص معاونت ها و تاکید بر مدرسه محوری مواجه هستیم.
    معاون توسعه مدیریت و حمایت وزارت آموزش و پرورش تمرکز زدایی و تفویض اختیار در بخش های متفاوت را من جمله سیاستهای وزارت خانه دانست و اظهار کرد: نیازمند اتحاد و یکپارچگی در ساختارها و اغراض هستیم تا بتوانیم امور را بر طبق سیاست های محوله پیش ببریم.

الهیار دنبال کرد: نیازمند اتخاذ راهکارهای بنیادی برای حل مشکلات و تحقق اغراض هستیم تا متناسب با آن وارد روال برنامه ریزی شویم. کلیدی ترین دغدغه ما اجرای برنامه ششم توسعه و سند دگرگونی بنیادین هست. موظف هستیم از راه حل‌های موقت استفاده نماییم اما نباید در آن متوقف شویم و اگر در پی آموزش و پرورش چابک هستیم باید از این فاز گذر کنیم و به سمت اجرای راهکارهای بلندمدت، بنیادی و اثربخش برویم.

وی اضافه کرد: از زمان ورودم به معاونت توسعه همین دیدگاه را دارم و اعتقاد دارم مشکلات آموزش و پرورش فراوان هست اما لاینحل نیست. حاکم شدن یک اندیشه سیستمی با بکارگیری مفروضات علمی در این معاونت مستلزم پیشبرد امور هست.

معاون توسعه مدیریت و حمایت وزارت آموزش و پرورش به بیان گزارش عملکردی از سال ۹۶ پرداخت و اظهار کرد: اجرای بودجه، تخصیص و به انتهاء رساندن آن و تصویب بودجه ۹۷،بیمه‌ها، وام ها، ساکن کردن فرهنگیان، مدیریت ساختار و نیروی انسانی من جمله کارهای انجام شده هست. بودجه سال گذشته دارای ۱۳ ردیف هزینه‌ای ارزشمند ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۵ تنها ۸.۵ ۵ درصد رشد داشت که پنج درصد ارزش ملی و ۹۵درصد در قالب اعتبارهای استانی بود.

تنخواهی که بلای جان آموزش و پرورش گردید
الهیار دنبال کرد: از پنج درصد اعتبارات ملی تنها سه درصد صرف فعالیت های آموزشی و پرورشی و… سال گذشته سه هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان جایزه انتهاء خدمت پرداخت کردیم که باید از محل بند ج تبصره ۱۹ نفع شرکت‌ها تامین ارزش می‌شد که تحقق نیافت و چون تامین ارزش نشد به طور تنخواه در اختیار ما جای گرفت و همان بلای جان آموزش و پرورش گردید.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم تسویه تنخواه از شهریور، تخصیص های ما در خزانه بلوکه گردید و آنان می‌گفتند این مبلغ بدهی هست و باید آن را برگردانیم. از آبان ماه ماه کوشش کردیم و در بهمن ماه توانستیم محل تامین ارزش این مبلغ را تغییر و به سمت درآمد متاثر از حقوق و عارضه ها گمرکی ببریم. اصلی‌ترین دلیل زیادی تاخیرهای ما در پرداخت های پرسنلی همین مورد بود.

۹۶۰ میلیارد تومان از مطالبات آموزش و پرورش به سال ۹۷ انتقال یافت
معاون توسعه مدیریت و حمایت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ و تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه در سال گذشته اظهار کرد: مشکل دوم کم بودن نقدینگی در خزانه بود و پیگیری های زیادی انجام دادیم تا سر انجام ۲۹ اسفندماه این مبلغ تامین و ارزش به استان ها ابلاغ گردید.هرچند دو مرتبه هم ۹۶۰ میلیارد تومان از مطالبات ما به سال ۹۷ انتقال یافت.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: