انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

مدرسه ها سبز با سبک معماری ایرانی – اسلامی در کشور احداث می گردد

مهرالله رخشانی مهر روز یکشنبه در اظهار کرد و گو با ایرنا در کرج، اضافه کرد: یکی از رویکردها ی این سازمان در ادامه ساخت فضاهای آموزشی در استان تهران، توجه به احداث مدرسه ها سبز هست.
وی با بیان اینکه ظاهر فیزیکی و توجه به نقش استفاده انرژی از مقدمات ایجاد مدرسه ها سبز در کشور هست، اظهار کرد: توجه به فضای سبز و درختان، آگاهی های زیست محیطی، توجه به پاکیزگی مدرسه و دیگر مباحث نیز من جمله مورد ها بعد از ساخت مدرسه ها سبز هست.
وی تصریح نمود: تمام اصول اولیه برای طراحی یک مدرسه سبز که بتواند مدیریت سبز در آن شکل گیرد، توسط واحدهای فنی و مهندسی نوسازی مدرسه ها کشور در حال پیگیری و انجام هست تا فضاهای آموزشی که برای محصلین احداث می گردد با معیارهای مدرسه ها سبز و سبک معماری ایرانی – اسلامی همگونی داشته باشد.
وی اضافه کرد: یکی از کلیدی ترین رویکردها در احداث، خراب کردن و بازسازی فضاهای آموزشی کشور توجه به ساخت مدرسه ها سبز هست.
رییس سازمان نوسازی و تجهیزمدارس کشور دنبال کرد: انتخاب و جانمایی ساخت مدرسه ها جدید در کشور بویژه در کلانشهرها بسیار دشوار شده هست، اما لزوم دارد در احداث فضاهای آموزشی به مبحث اکوسیستم و زیست بوم ها توجه نماییم.
رخشانی مهر از استفاده انرژی به عنوان یک عامل با اهمیت در ساخت مدرسه ها سبز و جدید یاد نمود و اضافه کرد: توجه به انرژی، نور و خوب ترین استفاده در زمینه صرفه جویی ها و کاهش معضلات زیست محیطی مَد نظر احداث این مدرسه ها هست.

وی افزود: در بحث اصلاح الگوی استفاده نیز این سازمان ساخت و توسعه مدرسه ها سبز و مکان یابی مدرسه ها مبتنی بر طرح آمایش سرزمین، توجه به اقلیم و شرایط محلی و نیازسنجی های دقیق را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

2819/1535

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

افتتاحیه نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانپنکس 1403 | گزارش تصویری

نهمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات اداری و مهندسی کشور ایرانپنکس۱۴۰۳ و سومین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و صنایع وابسته‌ی ایرانتویکس ۱۴۰۳، با حمایت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور، در محل دائمی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: