انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

مدرسه ها سبز با سبک معماری ایرانی – اسلامی در کشور احداث می گردد

مهرالله رخشانی مهر روز یکشنبه در اظهار کرد و گو با ایرنا در کرج، اضافه کرد: یکی از رویکردها ی این سازمان در ادامه ساخت فضاهای آموزشی در استان تهران، توجه به احداث مدرسه ها سبز هست.
وی با بیان اینکه ظاهر فیزیکی و توجه به نقش استفاده انرژی از مقدمات ایجاد مدرسه ها سبز در کشور هست، اظهار کرد: توجه به فضای سبز و درختان، آگاهی های زیست محیطی، توجه به پاکیزگی مدرسه و دیگر مباحث نیز من جمله مورد ها بعد از ساخت مدرسه ها سبز هست.
وی تصریح نمود: تمام اصول اولیه برای طراحی یک مدرسه سبز که بتواند مدیریت سبز در آن شکل گیرد، توسط واحدهای فنی و مهندسی نوسازی مدرسه ها کشور در حال پیگیری و انجام هست تا فضاهای آموزشی که برای محصلین احداث می گردد با معیارهای مدرسه ها سبز و سبک معماری ایرانی – اسلامی همگونی داشته باشد.
وی اضافه کرد: یکی از کلیدی ترین رویکردها در احداث، خراب کردن و بازسازی فضاهای آموزشی کشور توجه به ساخت مدرسه ها سبز هست.
رییس سازمان نوسازی و تجهیزمدارس کشور دنبال کرد: انتخاب و جانمایی ساخت مدرسه ها جدید در کشور بویژه در کلانشهرها بسیار دشوار شده هست، اما لزوم دارد در احداث فضاهای آموزشی به مبحث اکوسیستم و زیست بوم ها توجه نماییم.
رخشانی مهر از استفاده انرژی به عنوان یک عامل با اهمیت در ساخت مدرسه ها سبز و جدید یاد نمود و اضافه کرد: توجه به انرژی، نور و خوب ترین استفاده در زمینه صرفه جویی ها و کاهش معضلات زیست محیطی مَد نظر احداث این مدرسه ها هست.

وی افزود: در بحث اصلاح الگوی استفاده نیز این سازمان ساخت و توسعه مدرسه ها سبز و مکان یابی مدرسه ها مبتنی بر طرح آمایش سرزمین، توجه به اقلیم و شرایط محلی و نیازسنجی های دقیق را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

2819/1535

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: