انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

ضابطه های ثبت اسم فرهنگیان برای اعزام به مدرسه ها ایرانی خارج از کشور اعلام گردید+ دانلود بخشنامه

 

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرنگار آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، در این بخشنامه با اشاره به اینکه فرهنگیان اعزامی به مدرسه ها ایرانی خارج از کشور، «سفیران تعلیم و فرهنگ» هستند، از منشور «سفیران آموزش‌ و فرهنگ» اسم می‌برد.

در این منشور بر « تعهد به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و محافظت و گسترش آنها»٬«مهرورزی و ایجاد آرامش خاطر در دانش‌آموزان، اولیا و همکاران»٬ « تلقی مأموریت خارج از کشور به عنوان امانت ملی و رسالت فرهنگی»٬«آمادگی انجام مأموریت محوله به شکل شایسته، کامل و اثربخش»٬«حفظ شئون اسلامی و منزلت فرهنگی خود و خانواده به‌ طور کامل و به احسن وجه»٬«اهتمام جدی در بالا بردن بیشتر از پیش و کیفی آموزش و پرورش دانش‌آموزان»٬«رعایت ضابطه های و مقررات ذی ربط و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت متبوع» و «کسب تجربه‌های علمی و عملی مفید و جابه جایی آن به حوزه‌های آموزشی در داخل کشور» اهتمام شده هست.

شرایط عمومی:

 1-  1- استخدام رسمی یا پیمانی در وزارت آموزش و پرورش.

 2- داشتن دست کم 10 و حداکثر 25 سال پیشینه خدمت برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و 27 سال پیشینه برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر تا انتهاء شهریور 1397 (بر اساس آخرین حکم کارگزینی)

3- 3- داشتن دست کم مدرک تحصیلی کارشناسی (لیسانس) مندرج در حکم کارگزینی برای داوطلبان همه رشته‌ها و شغل ها در زمان ثبت اسم.

4- 4- برخورداری از تندرستی جسمانی، بینایی، شنوایی، رفتاری و روانی در زمان امتحان و اعزام با تأیید پزشک معتمد وزارت آموزش و پرورش.

تبصره: ثبت اسم جانبازان عزیزی که نقص عضو آنان مانع از انجام وظیفه ها سازمانی و محوله نمی‌شود، بلامانع هست.

5- تأهل

  تذکر: خواهران فرهنگی که همسرشان جزء شاغلین رسمی وزارت آموزش و پرورش نیستند، نمی‌توانند در امتحان شرکت کنند.

6- احراز صلاحیت لازم گزینش و محافظت با توجه به قرار گرفتن جایگاه معلمان اعزامی به عنوان مأموران دولت در ردیف شغل ها حساس در مهلت زمانی قانونی

7- 7- داوطلبان نباید بیشتر از 3 فرزند تحت تکفل (حداکثر 16سال برای فرزندان ذکور) دارا باشند و هزینه سه فرزند تحت تکفل اعم از هزینه اولیه اخذ روادید، عارضه ها خارج شدن از کشور و بلیت ابتدا و انتهای مأموریت از مراجع دولتی پرداخت و در صورت قبولی پایانی و داشتن فرزند بیشتر، پرداخت همه هزینه‌های ذی ربط بر عهده سرپرست وی هست.

ضمناً فرزند دختر تا وقتی که تحت تکفل مأمور اعزامی باشند، هزینه‌های ذی ربط با رعایت 3 فرزند تحت تکفل از سوی آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد، بلکه هزینه فرزندان پسر بالای 18سال به دلیل مشمول بودن خدمت وظیفه عمومی از سوی آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود.

تذکر: زوج فرهنگی نباید در زمان اعزام و در طول مدت ماموریت فرزند زیر 3سال دارا باشند.

تذکر: داشتن فرزند زیر 3 سال و یا ولادت فرزند در صورت قبولی در تمام مراحل پیش از اعزام و در طول مدت مأموریت برای زوجه فرهنگی پذیرفته گردیده به منزله انصراف حتمی و ادامه مأموریت آنان کان لم یکن تلقی می گردد.

 8- نداشتن پیشینه ماموریت ثابت بیشتر از شش ماه در خارج از کشور

تبصره: زوج‌های فرهنگی چنانچه زوج یا زوجه پیشینه بیشتر از شش ماه مأموریت ثابت را در خارج از کشور دارا باشند، هیچ کدام از آنان حق شرکت در امتحان را ندارند و در هر فاز از امتحان خلاف آن ثابت گردد، ادامه مأموریت کأن لم یکن و تبعات و پرداخت خسارات وارده برعهده وی می باشد.

تذکر: عرضه تاییدیه بند (8) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت در زمان سنجش و بررسی حضوری الزامی هست.

  تذکر: مرد تقاضاکننده شرکت در امتحان که همسرش شاغل در سایر نهادها و ارگان‌ها هست، زوجه وی نباید منع قانونی برای خارج شدن از کشور را داشته باشد و عرضه گواهی تأیید شده از محل اشتغال به کار وی و قبول کننده با مرخصی وی در زمان گفت و گو الزامی هست.

ضمناً مرکز امور بین‌الملل ومدارس خارج از کشور در مورد جذب همسران مأمور غیرفرهنگی و شاغل در سایر دستگاه‌ها هیچ مسؤلیتی نخواهد داشت.

9- داشتن گواهی انتهاء خدمت و یا معافیت و نیز گذرنامه عادی (شخصی) در زمان اعزام و نداشتن منع قانونی برای خارج شدن از کشور

10- سیطره کامل به روخوانی و روانخوانی قرآن کریم

11- قدرت انجام کار با رایانه

12- داشتن گواهینامه رانندگی پایه دوم در زمان اعزام

13-   13- عرضه گواهی عدم پیشینه کیفری و عدم سوء پیشینه در زمان گفت و گو و اعزام الزامی هست.

14-   14- چنانچه تقاضا کنندگان در آزمون‌های قبلی اعزام به مدرسه ها جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شرکت کرده و به عنوان پذیرفته گردیده پایانی اعلام شده‌اند و تاحالا به هر دلیلی اعزام نشده‌اند، حق  شرکت  دو مرتبه در امتحان را ندارند.

15- 15- همه پذیرفته شدگان امتحان اعزام به خارج فرهنگیان سنوات 91 و پیش از آن که تا تاریخ صادر کردن این دستورالعمل، تأیید پایانی گزینش، محافظت و یا هر دو برای آنان صادر نشدر باشد، پذیرش آنان کان لم یکن تلقی می‌شود و در صورت داوطلب و واجد شرایط بودن توان دارند در امتحان شرکت کنند.

بخشنامه را می‌تواند از اینجا دانلود کنید:

 بخشنامه ضابطه های پثبت اسم فرهنگیان برای اعزام به مدرسه ها خارج از کشور بخشنامه ضابطه های ثبت اسم فرهنگیان برای اعزام به مدرسه ها خارج از کشور

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: