انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

تدوین برنامه جامع پشتیبانی از کالای ایرانی در وزارت آموزش و پرورش

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ سید محمد بطحایی در گفت و گو با رادیو ضمن اشاره به نامگذاری سال 97 به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: ایجاد و تقویت فرهنگ استفاده از کالای داخلی من جمله با اهمیت ترین الزامات برای تحقق شعار سال هست.

وی علاوه بر این تصریح نمود: استفاده کالاهای بیگانه تا وقتی که به عنوان یک امر ناپسند و مذموم در بین تمامی لایه های جامعه رسوخ پیدا نکند خیلی نمی شود به تحقق پذیری شعار سال یعنی پشتیبانی از کالای ایرانی به شکل بایسته و شایسته امیدوار بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوران کودکی و نوجوانی در تقویت فرهنگ استفاده کالاهای ساخت داخل بسیار با اهمیت هست، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه های درسی و آموزشی کشورتا اندازه ای به این مبحث پرداخته ولی به قدر کفایت نبوده هست.

بطحایی بیان داشت: سفارش مقام معظم رهبری در زمینه پشتیبانی از کالای ایرانی باید آغاز تازه ای برای تمامی دستگاه های اجرایی و آحاد مردم باشد تا یک نهضت عمومی برای تحقق شعار سال در جامعه شکل گیرد.

وی اظهار کرد: پشتیبانی از کالای ایرانی پله اول توسعه یافتگی در حوزه اقتصاد داخلی هست.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این نهاد بعد از تعطیلات عید نوروز برنامه جامعی در زمینه تقویت و توسعه کالای ایرانی تدوین و دربین کودکان و نوجوانان سراسر کشور به فاز اجرا در خواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به بحث بسیار با اهمیت پشتیبانی از کالای ایرانی نیازمند عزم ملی و عزم جمعی هست، اظهارداشت: تجربه سایر کشورهای جهان این مبحث را ثابت نموده هست.

بطحایی در بخش دیگری از اظهارات خود اظهار کرد: استفاده از کالای بیگانه در حالیکه کشور همچنان با رکود اقتصادی دست به گریبان هست باید به یک بحث مذموم و ناپسند تلقی شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: نقش این وزارتخانه دربحث فرهنگ سازی وایجاد گفتمان برای استفاده کالاهای ایرانی در جامعه بسیار پر رنگ وحائز اهمیت هست.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

افتتاحیه نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانپنکس 1403 | گزارش تصویری

نهمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات اداری و مهندسی کشور ایرانپنکس۱۴۰۳ و سومین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و صنایع وابسته‌ی ایرانتویکس ۱۴۰۳، با حمایت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور، در محل دائمی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: