انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

شایعات عجیب و غریب آموزش و پرورشی در فضای سایبری

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، بعضی اشخاص برای آنکه بتوانند برای سایت‌ها و کانال‌های خود در فضای سایبری، مشتری دست و پا کنند به هر کاری دست می‌زنند؛ به عنوان مثال خبری منتشر می‌شود مبنی بر اینکه یک هنرمند سرشناس دچار حادثه شده هست یا خبر از مرگ هنرمند و بازیکن مشهوری می‌دهند؛ خبرهای کذبی که گاهی وقت ها دلنگرانی‌ها و مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

شاید اگر هنرمندان و بازیکن هایی که این گونه با عنوان آنان بازی می‌شود، پیگیری حقوقی می‌کردند و این اشخاص مجازات می‌شدند، حالا انتشار خبر ها دروغ در فضای سایبری اپیدمی نمی‌شد.

در حوزه آموزش و پرورش با حدود یک میلیون فرهنگی، 13 میلیون دانش‌آموز و جامعه 26 میلیون‌ نفری والدین دانش‌آموزان، اثرگذاری خبر ها دروغ، تأمل برانگیز هست.

به عنوان مثال از همان روزهای خستین ایام نوروز در بعضی کانال‌های تلگرامی خبرهایی مبنی بر تعطیلی روزهای 14 و 15 فروردین ماه، منتشر می‌شود که چنین چیزی صحت ندارد.

یا اینکه این روزها خبر ابلاغ احکام معلمان و افزایش حقوق آنان منتشر می‌شود که این مبحث را علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و حمایت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تکذیب نمود.

یا در مثالی دیگر، می‌توان به امتحان استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد، در شرایطی که این وزارتخانه قرار هست تنها ۱۷ هزار نفر را در امتحان استخدامی جذب کند، در بعضی کانال‌های تلگرامی از جذب ۷۰ هزار نفر در آموزش و پرورش خبر می‌دهند.

در کنار شایعات، هجوم به مسئولین آموزش و پرورش و خراب کردن تمام کارهای انجام شده در نظام آموزش و تربیت نیز از کارهای این اشخاص هست و به شکلی حس یأس و دلسردی به جامعه القا می‌شود.

به نظر می رسد که آموزش و پرورش می‌تواند با این کانال‌ها برخورد قانونی کند و اذن ندهد که افرادی با انتشار خبر ها دروغین، فضای یأس را در جامعه نفوذ دهند.

اما یک راه برای در امان ماندن از شایعات این سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی هست و اینکه تنها خبر ها را از طریق سایت آموزش و پرورش و خبرگزاری‌های رسمی کشور دنبال کنید و کانال‌های خبری را از رسانه‌های رسمی برای رویت خبر ها انتخاب کنید.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: