به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ؛ سید محمد بطحایی ۲۹ مردادماه سال ۹۶ پس از کشمکشهای زیادی که بر سر اعلام گزینه ایده ای وزارت آموزش و پرورش وجود داشت با رای تقریبا بالایی به عنوان چهاردهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب منصوب گردید.
وزیری که ۲۳۸ رای اعتماد از بهارستانیها اخذ کرد ودر پیشینه وزرای آموزش و پرورش این تعداد رای جز انگشت شمار دفعات در سالهای موخر بوده هست و این نظر مثبت نمایندگان دلخوشی هم برای فرهنگیان و محصلین بود چراکه به نظر میرسید گزینه سکانداری آموزش و پرورش بتواند موفق ظاهر گردد.
اعلام اسم بطحایی به اسم گزینه ایده ای تصدی وزارت ۱۷ مردادماه انجام گردید گزینهای با کوله باری تجربه در آموزش و پرورش و درد آشنا با مشکلات نظام آموزش و تربیت بود و تحولات مدیریتی وزیر قبلی او را به سازمان برنامه و بودجه برد، اما دیگربار بطحایی برای سکانداری بالاترین مقام وزارت روی کار آمد.
برنامههای ناتمام در اوائل راه
وزیری از بدنه آموزش و پرورش که تصور میرفت درد آشنا بودنش مرهمی بر زخمهای فرسوده آموزش و پرورش باشد و برنامههای ایده ای و اظهاراتش در تریبونهای متفاوت پس از تصدی وزارت جامعه فرهنگیان را امیدوار میکرد؛ برنامههای ایده ای که به مسائلی مثل کتابهای درسی متنوع، تمرکززدایی در سیاستهای آموزشی، تغییر وضع «کنکور محور» فعلی به وضع «گزینش جامع نگر»، دانش و مهارتهای اصلی اشاره داشت و انتظار میرفت گشایشی در این برنامهها صورت پذیرد.
اجرای طرح رده بندی در کشمکش تامین اعتبارات
بطحایی در اولین مصاحبههای خود پس از تصدی وزارت اجرای طرح رده بندی معلمان به شیوه جدید را یکی از برنانههای خود دانست و قرار بود پیش نویسی از اجرای طرح در سال ۹۷ به مجلس عرضه گردد، اما این مسئله در حالی پیش رفت که چنین پیش نویس تهیه نشد و بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ حجم اجرای طرح را ندارد.
بی مهری به طرح مهارت آموزی در نظام آموزشی
تغییر نظام آموزشی سال کنونی به هنرستانها میرسد و دورهای سه سال برای این آموزشها آغاز میشود و در کنار کم بودن امکانات و امکانات، کم بودن نیروی انسانی مشکل دیگری هست که باید دید تا آغاز سال تحصیلی جدید این خلاهاچطور به دست آموزش و پرورشیها گشوده میشود؟