انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

تایید طرح “نقشه خطرپذیری مناطق” آموزش و پرورش خوزستان توسط مقام معظم رهبری

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سازگاری مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به کارهای شاخص آموزش و پرورش در حوزه مبارزه با عارضه های اجتماعی، اظهار کرد: ترسیم نقشه خطرپذیری منطقه های و مدرسه ها آموزش و پرورش استان با هدف شناسایی منطقه های پرخطر، در فراروی خطر و عارضه خیز انجام شده هست و مدرسه ها سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم را تحت پوشش قرار می دهد. طبق این نقشه در خوزستان ۹۸۹ مدرسه در منطقه های عارضه خیز  قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه با اهمیت ترین راهبرد مبارزه با عارضه های اجتماعی من جمله اعتیاد، افزایش پشتیبانی اجتماعی در جامعه هست، اظهار کرد: با اهمیت ترین نهادی که توان دارد در راستای پشتیبانی اجتماعی نقش پررنگی ایفا کند، آموزش و پرورش هست. همه دستگاه ها باید در این امر به آموزش و پرورش کمک کنند. آموزش و پرورش خوزستان جزء سه استان برتر در حوزه مبارزه با عارضه های اجتماعی هست.

استاندار خوزستان اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای کلیدی متولی امر فرهنگ در جامعه باید در راس کارهای اجرایی اش، مبارزه با عارضه های اجتماعی را قرار دهد، چون که بدون همکاری آموزش و پرورش، کنترل و مبارزه با عارضه های اجتماعی امری ناممکن می باشد.

شریعتی با بیان اینکه آموزش و پرورش در راستای فرهنگ سازی و گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری از عارضه های اجتماعی کارهای ارزنده ای را انجام داده هست، اظهار کرد: اجرای موفق طرح توانمندسازی اجتماعی محصلین با پوشش ۲۰ هزار دانش آموز، برپایی جشنواره نوجوان سالم با شرکت ۳۰ هزار اثر دانش آموزی در حوزه مبارزه با عارضه های اجتماعی، اجرای طرح دخالت های اجتماعی و حمایتی از محصلین و اجرای طرح بین المللی همکاری خانه و مدرسه من جمله با اهمیت ترین کارهای این نهاد در مبارزه با عارضه های اجتماعی هست.

وی در ادامه با اشاره  به اقدام شاخص اداره نگهدارى در مقابل عارضه های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان در تهیه نقشه خطرپذیری منطقه های و مدرسه ها استان، افزود: این اقدام که جدیدا به تایید مقام معظم رهبری نیز دست یافته هست، اقدام بسیار شایسته و ارزشمندی هست که به طور یک طرح ملی در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار گرفته هست.

انتهای پیام

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: