۷ اشتباه دردناک بازاریابی در سال ۲۰۱۸

برترین ها – ترجمه از حمید گنجی: چشم‌انداز بازاریابی امروزه نسبت به گذشته بسیار متنوع شده هست و استراتژی‌های بازاریابی دربردارنده کانال‌های مختلفی می‌شوند. برای مربوط ماندن، باید هر چند مدت یک‌بار بررسی‌هایی را از استراتژی‌های بازاریابی خود انجام دهید.

در حیطه بازاریابی، بعضی اشتباه های امکان دارد هزینه بسیاری برایتان به دنبال داشته باشد و مراجع مالی‌تان را هدر دهد. در ادامه اشتباه هایی که می‌تواند برای یک کسب‌وکار در سال ۲۰۱۸ گران تمام گردد مذکور هست.

۷ اشتباه دردناک بازاریابی که در سال ۲۰۱۸ باید از آن پرهیز کنید

۱٫ عدم تحول از شخصی‌سازی به فردگرایی

عدم تحول از شخصی‌سازی به فردگراییاین روزها همه درباره شخصی‌سازی گفت وگو می‌کنند، اما بازاریابان هنوز برای ایجاد یک تجربه معنادار برای مشتریان در جدال می باشند. در عوض، پرسش ها زیر را از خود بپرسید:

آیا شما هنوز با ذکر کردن اسم مشتریانتان، شخصی‌سازی را انجام می‌دهید؟

آیا شما از بینش‌های فردی استفاده می‌کنید؟

۲- عدم تبعیت از قانون ۲۰/۸۰

سؤال این نیست که آیا شما پیام خود را شخصی‌سازی می‌کنید یا نه. در عوض، پرسش ها زیر را از خود بپرسید:بی شک درباره قانون ۲۰/۸۰ شنیده‌اید. اما آیا شما از این قانون در بازاریابی خود استفاده می‌کنید؟

این قانون که با اسم اصل پارتو نیز شناخته می‌شود می‌گوید که ۸۰ درصد تاثیر از ۲۰ درصد عاملان متاثر می‌شود. اما آیا شما از این قانون در بازاریابی خود استفاده می‌کنید؟چه تمرکز شما روی بازاریابی محتوایی باشد یا شبکه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، ۸۰ درصد از تلاش‌های شما باید روی عرضه اعتبار به مشتریان معطوف گردد و ۲۰ درصد از تلاش‌های خود را به فعالیت‌های ترویجی اختصاص دهید.

۳- نادیده گرفتن بازاریابی محافظت

این کار موجب همکاری مشتریان گردد و یک ارتباط بلندمدت را بسازد. بازاریابی محافظت باید ستون فقرا استراتژی بازاریابی شما باشد.

قانع نشدید؟ این آمارها را نگاه کنید:

چرا؟ به دو سبب: فروش به کسی که با او ارتباط برقرار کرده‌اید آسان‌تر هست و فروش به مشتریان فعلی نفع بیشتری برایتان دارد. نفع فروش به مشتریان فعلی چیزی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد هست.

اما نفع فروش به مشتریان احتمالی بالقوه منحصرا بین ۵ تا ۲۰ درصد هست.

هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید حدود شش تا هفت برابر محافظت مشتری فعلی هست. وقتی کسی به مشتری شما مبدل می‌شود، مطمئن شوید که بازاریابی‌تان به وی متوقف نمی‌شود.

۴- مستند نکردن استراتژی بازاریابی محتوایی

این روزها ایجاد وفاداری بسیار سخت هست. بازاریابی محتوایی خوب ترین وسیله شما برای متفاوت شدن از دیگران هست.

این رویکرد از بازاریابی توسط حدود ۹۴ درصد از کسب‌وکارهای کوچک، ۹۳ درصد از کسب‌وکارهای B2B و ۷۷ درصد از سازمان‌های B2C مورد استفاده قرار می‌گیرد. استراتژی بازاریابی محتوایی را قبل آغاز به ایجاد داستان و سایر مواد برای اسم تجاری خود، مستند کنید.

۵- نادیده گرفتن کانال‌ها و پلتفرم‌های جدید

این کار نه‌تنها تولید و توزیع محتوا را آسان می‌کند، لکن اثرگذاری آن را نیز افزایش می‌دهد. موفق‌ترین شرکت‌ها در دنیای کنونی آن شرکت‌هایی می باشند که از کانال‌ها و پلتفرم‌های جدید استفاده می‌کنند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند. این شرکت‌ها منحصرا به کانال‌ها و استراتژی‌های قدیمی پایبند نمی‌مانند.

طبق پژوهش ها مجله کسب‌وکار دانشگاه هاروارد، خرده‌فروشی‌هایی که از چندین کانال استفاده کرده‌اند نسبت به کسب‌وکارهایی که از یک کانال استفاده می‌کنند، نفع بیشتری به دست آورده‌اند. دنیای دیجیتال مدام در حال تکامل هست.

۶- استفاده از ایمیل به عنوان یک وسیله تبلیغاتی

در نتیجه استفاده از کانال‌های بازاریابی نوظهور برای ارتباط با مشتری یک لزوم هست. دوره‌ای در بازاریابی ایمیل وجود داشت که ایمیل تنها برای اغراض تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. متخصص ها پیشرفته می‌دانند بازاریابی ایمیلی نقش پررنگی در ایجاد ارتباطات مبتنی بر اعتماد به منظور درگیر کردن، مبدل و محافظت مشتریان دارد. نادیده گرفتن این مسئولیت‌ها می‌تواند پیامدهای جدی برای هر کسب‌وکار آنلاین داشته باشد.

۷- عدم صرف زمان روی پردازش پیام

اگر می‌خواهید بازاریابی ایمیلی‌تان موفقیتآمیز باشد، باید یک تغییر ذهنی با اهمیت را قبول کنید: از ایمیل به عنوان یک وسیله همکاری استفاده کنید، نه یک وسیله تبلیغاتی. این بزرگ‌ترین اشتباه بازاریابان هست.

آن‌ها پیش از اینکه پیام را به بیننده ارسال کنند، زمان کافی را به پردازش پیام اختصاص نمی‌دهند. به دقت باید به این مبحث فکر کنید که می‌خواهید مشتریان یا مشتریان بالقوه‌تان چه چیزی را باور نمایند. اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگی، نوشتن ایمیل، نوشتن استاتوس فیس‌بوک یا آپدیت کردن یک محتوا هستید، هر کلمه‌ای که می‌نویسید باید پیامتان را به‌وضوح و به شیوه‌ای قانع کننده جابه جایی دهد.

در بازاریابی، کانال منحصرا اهمیت ندارد و پیام نیز حائز اهمیت هست. آینده بازاریابی بسیار پیچیده می باشد و تنها افرادی که بتوانند تجربیات معناداری را به مشتریان عرضه دهند می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند گردند.

preloader