انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

چگونه در دام لوازم‌التحریر بی‌کیفیت نیفتیم؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور داشتن نشان استاندارد را یک معیار خوب برای خرید لوازم التحریر استاندارد معرفی کرد و نسبت به خرید اسلایم برای بچه‌ها هشدار داد، چرا که این وسیله بازی مجوزی از سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد ندارد و باید از سطح بازار جمع آوری شود.

محمودرضا صنعتکار در گفت‌گو با ایسنا، با بیان اینکه با توجه به ممنوعیت واردت، برای ارائه اجناس با کیفیت باید رقابت سالم بین تولیدکنندگان وجود داشته باشد و انحصاری ایجاد نشود، اظهار کرد: فرهنگ سازی باید به گونه‌ای صورت گیرد که مردم کالای ایرانی باکیفیت بخرند نه هر کالای ایرانی که دیدگاه منفی نسبت به کالای ایرانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان ایرانی بر اساس استانداردهای اروپا فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ‌عده‌ای تولیدنما هم ادعا می‌کنند کالای ایرانی تولید می‌کنند اما کالای آن‌ها کیفیت بسیار پایینی دارد که باید درباره آنها اطلاع رسانی شود. چراکه عموما این افراد به صورت زیرپله‌ای قطعات درجه سه چینی را به صورت رسمی یا قاچاق وارد و مونتاژ می‌کنند و به عنوان کالای ایرانی می‌فروشند و حجم این محصولات هم نسبتا زیاد است، بخصوص در شهرستان‌ها که عموما با نشان دادن ماشین آلات تولید، پروانه دریافت می‌کنند و این افراد بر اساس همان پروانه قطعات وارد و مونتاژ می‌کنند و با عنوان ساخت ایران در بازار عرضه می‌کنند.

برای بچه‌ها اسلایم نخرید

رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار در ادامه با بیان اینکه کالاهایی مثل خمیربازی و رنگ انگشتی با سلامت کودکان سر و کار دارد و در خرید آن‌ها باید دقت بیشتری شود، تصریح کرد: در حال حاضر اسلایم‌هایی (یک نوع خمیر بازی که حالت ژله‌ای دارد) که در بازار عرضه می‌شود مجوز سازمان غذا و دارو واستاندارد را ندارند، به صورت زیرپله‌ای تولید شدند، بنابراین برای بچه‌ها خطرناک است و باید از سطح بازار جمع‌آوری شود و اخیرا نامه قاچاق و منوعیت فروش این اسلایم‌ها را نیر دریافت کردیم. خمیربازی هم باید مجوز سازمان غذا و دارو را داشته باشد که در حال حاضر دو شرکت، یکی خمیربازی روغنی سنگین و دیگری سبک با پایه آب تولید می‌کند که دومی به عنوان اختراع هم ثبت شده است و هر دو استاندارد و مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کردند.

صنعتکار با بیان اینکه نشان استاندارد برای تولید نوشت‌افزار اجباری نیست، اما برای واردات آن اجباری است، گفت: البته دریافت نشان استاندارد برای اکثر تولیدات نوشت افزار اجباری نیست ولی برای کالاهایی از قبیل خمیر بازی و رنگ انگشتی و وسایلی که با بدن بچه ها در ارتباط باشد استاندارد اجباری دارد و همچنین مجوز اجباری بهداشت هم دارند. همچنین داشتن نشان استاندارد معیار خوبی برای اطمینان از با کیفیت بودن کالا است، چراکه در این کالاها حداقل‌های کیفی رعایت شده است و سازمان ملی استاندارد ماهانه سرزده از خط تولید نمونه‌برداری می‌کند. بنابراین ما برای ترغیب تولیدکنندگان به دریافت نشان استاندارد از مردم تقاضا داریم کالاهایی را خریداری کنند که دارای نشان استاندارد هستند.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: