انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

تعطیلی شهرها در ساعت ۶ عصر به مدت یک ماه

رئیس جمهوری: کسب و کارهای غیر ضروری ۶ بعدازظهر تعطیل می شوند.

رئیس جمهوری با قدردانی از مقاومت و ایستادگی بی نظیر سه ساله ملت ایران در برابر تروریسم اقتصادی حاکمان کاخ سفید گفت: امیدوارم دولت آینده امریکا با درس آموزی از این تجربه سه ساله، تسلیم قانون و مقررات شده و به همه تعهدات خودش بازگردد و مردم عزیز ایران نیز پاداش صبر، مقاومت و ایستادگی خودشان را لمس کنند و ببینند. حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: تصمیم کشور ما در هر شرایطی که باشد، همیشه روشن بوده و ملت ما تا سرفرود آوردن طرف مقابل در برابر قانون و مقررات به مقاومت و صبوری خود ادامه می دهد. دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد، شرایط به گونه ای باشد که تحریم کنندگان متوجه شده باشند که راهشان، راه نادرست و ناصحیحی بوده و به هیچ عنوان به اهداف شان دست نخواهند یافت. رئیس جمهوری همچنین به مشکلات فراوان مردم در روند مبارزه بیش از هشت ماهه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تنها با همکاری مردم و رعایت دقیق همه دستورالعمل های بهداشتی می توانیم شاهد یک آرامش بیشتر در جامعه در مبارزه با کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق تر و شدیدتر پروتکل های بهداشتی نیاز به تمهیدات خاصی دارد، افزود: مساله این است که اگر چه تامین سلامت مردم اولویت اول و اساسی دولت است، اما در کنار آن تامین معیشت و اداره امور فرهنگی و اجتماعی نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ درست است که ماسک زدن بسیار مهم است، اما تنها اکتفا به استفاده از ماسک کافی نیست و فاصله گذاری های اجتماعی و پرهیز از اجتماعات و اجرای سایر مقررات بهداشتی نیز به اندازه استفاده از ماسک ضروری و لازم است.

روحانی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از جدی ترین مشکلات در زمینه اجرای دستورالعمل های بهداشتی اجتماعات و دورهمی های خانوادگی بویژه با شروع فصل سرما است، تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد، قرارگاه مقابله با کرونا، بررسی های لازم را انجام دهد تا چنانچه نیاز به مقررات جدیدی برای رعایت در زمینه اجتماعات خانوادگی مورد نیاز بود، تهیه و به جلسه آینده ستاد مقابله با کرونا ارائه شود؛ با فرا رسیدن فصل سرما به طور طبیعی حضور مردم در فضاهای در بسته و سرپوشیده بیشتر می شود که به طور طبیعی تهویه مناسب این فضاها سخت است ، لذا ضرورت دارد مردم تا حد امکان از اجتماع در فضاهای سرپوشیده پرهیز کنند و چنانچه ناچار به حضور در چنین مکان هایی بودند، زمان حضورشان را هر چه بیشتر کوتاه کنند.روحانی با بیان اینکه آزادی انتخاب محل سکونت و رفت و آمد جزو حقوق اساسی و شهروندی همه مردم است، اظهارداشت: این دسته از حقوق شهروندی مردم به هیچ وجه نباید ناقض حقوق عمومی و سلامت اجتماعی جامعه باشد چرا که نقض نکردن معیارهای سلامت اجتماعی جزو تکالیف عمومی و شهروندی است که باید در کنار حقوق عمومی و شهروندی به شکل توامان رعایت و تامین شود. رئیس جمهوری افزود: همه تلاش ما این است که در کنار تامین سلامت مردم ملاحظات گردش چرخ تولید و تامین معیشت مردم نیز لحاظ شود تا مردم بتوانند در کنار تلاش برای تامین معاش خود سلامت خود و دیگران را نیز حفظ کنند که این بزرگترین کمک ما به کادر درمانی کشور خواهد بود. روحانی مواجهه مردم در برابر شیوع کرونا را موضوعی سهل و در عین حال ممتنع توصیف و تصریح کرد: مقابله با شیوع کرونا در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی، موضوعی سهل، اما در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و درگیر بیماری شدن برای آحاد جامعه کادر درمانی و کلیت کشور موضوعی ممتنع و سخت خواهد بود، لذا برای عبور از این شرایط ،دولت به همکاری و هم افزایی همگانی نیاز دارد.رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شد که از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به غیر از کسب و کارهایی که مربوط به تامین مواد غذایی و دارویی مردم هستند، ساعت پایان کار بقیه مشاغل ۶ عصر باشد که این محدودیت ها اگر چه ممکن است سختی هایی ایجاد کند، اما قطعا می تواند به جلوگیری از انتقال سریع و راحت بیماری کمک کند.

مصوبات جدید ضدکرونا اعلام شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال محدودیت یک ماهه فعالیت برای مشاغل (غیر از رده های شغلی شماره یک) از ساعت ۱۸ هر روز و از ۲۰ آبان ماه خبر داد.به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: بیماری رو به افزایش است و همه استان ها درگیر هستند. کادر بهداشت و درمان نیز بشدت مشغول خدمت رسانی در سراسر کشور هستند و امید داریم مردم هم همراهی و همکاری داشته باشند. وی با اشاره به تصمیم های اتخاذ شده در زمینه مقابله با کرونا گفت: تا ساعت ۱۲ شب گذشته یعنی جمعه شب منع تردد بین ۲۵ استانی که وضعیت قرمز داشتند برقرار شده بود، خوشبختانه همکاری خوبی در سطح کشور صورت گرفت و گزارش ها حاکی از آن است که مردم بخوبی با ما همراهی کردند که جای تقدیر دارد.

مقابله با کرونا، محله محور می شود

رئیسی گفت: یکی از بحث های اصلی که ما از روز دوشنبه شروع خواهیم کرد، بحث محله محور کردن مقابله با کرونا و درگیر شدن همه مردم بویژه خانه ها و خانواده ها به عنوان کانون اصلی در مقابله با کرونا است. در این زمینه برنامه ای داریم تحت عنوان بسیج محله و همکاری خانواده ها و محلات در مقابله با کرونا که طرح جامعی است و به کمک بسیج انجام خواهد شد و امیدوارم این برنامه که وزارت بهداشت به کمک بسیج اجرا خواهد کرد موجب شود ما بتوانیم همه خانواده ها را هوشیار کنیم.

ورود تست های سریع به عرصه تشخیص کرونا؛ بزودی

رئیسی افزود: همچنین با توجه به حمایت رئیس جمهوری، خوشبختانه میزان انجام تست تشخیص کرونا را به ۴۰هزار تست در روز رسانده ایم بزودی با توجه به اینکه در داخل کشور تست های سریع در حال ساخت است و به مقدار زیادی تست سریع در حال ورود به کشور است، بتوانیم تعداد تست ها را بسیار بالا بریم.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: