انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

کاغذ با نرخ بندی ۲۶۰ هزار تومان شوخی بردار نیست/ معافیت مالیاتی ناشران اجرا نشده هست

کاغذ با نرخ بندی ۲۶۰ هزار تومان شوخی بردار نیست/ معافیت مالیاتی ناشران اجرا نشده استکامران شرفشاهی گفت: کاغذ با نرخ بندی ۲۶۰ هزار تومان شوخی بردار نیست چون که نمی‌توان با این نرخ، کاغذ کتاب تازه ای چاپ کرد.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در صحبت با خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به سبب منتشر نکردن کتاب در انتشاراتش گفت: فعلا کتاب تازه ای در انتشارات تجلی مهر منتشر نمی‌کنیم چون که نرخ کاغذ با بندی ۲۶۰ هزار تومان شوخی بردار نیست و نمی‌توان با این نرخ کاغذ کتاب تازه ای چاپ کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط انتشار کتاب به گونه‌ای هست که نه فقط ما در انتشارات تجلی مهر لکن زیادی از ناشران دیگر هم دست نگه داشته اند و کتاب تازه ای منتشر نمی‌کنند.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به مشکلات دیگری که ناشران با آن دست به گریبان هستند، گفت: هم حالا روند اجرایی بیمه و مالیات گریبان ناشران را گرفته هست. قرار بود ناشران از معافیت پرداخت بیمه بهره مند گردند اما حالا ناشران در این زمینه مشکل دارند و سازمان تامین اجتماعی علی الظاهر به معافیت ناشران بی اعتنا هست.

وی با اشاره به اینکه به بهانه‌های متفاوت مبالغ سنگین مالیاتی برای ناشران وضعیت کرده اند، گفته بود: ناشران متفاوت بشدت به مبالغ سنگین مالیاتی که برای آن‌ها وضعیت شده هست، اعتراض نمودند.

شرفشاهی گفت:با وضعیت نابسامانی که وضعیت چاپ و نشر کشور دارد،مالیات موجب کاهش داعیه ناشران برای ادامه مسیر می‌شود.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به اینکه بعید می‌دانم با ایجاد سیستم ثبت نشر مساله قاچاق کتاب کاهش پیدا کند، تصریح نمود: در گذشته هم در یک اقدام خودسرانه کتاب‌هایی به صورت قاچاق منتشر می‌شد.

در گذشته هم ثبت کتاب‌ها در موسسه خانه کتاب، کتابخانه ملی و سیستم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گرفت به همین علت راه اندازی سیستم ثبت نشر زیادتر حالت قرص مسکن دارد.

شرفشاهی گفت:اگر به صورت جدی با سودجویان و قاچاقچیان کتاب برخورد نشود و قوانینی برای مبارزه با آن وضعیت و اجرا نشود قاچاق کتاب از بین نمی‌رود.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: