انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

وقتی از سنگ کاغذ تولید می گردد

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، کاغذ یکی از نیاز‌های با اهمیت در دنیا شمرده می‌شود. طبق آمار‌ها برای تولید یک تن کاغذ باید ۲۴ درخت به نسبت تنومد قطع گردد و حدود ۶۰ متر مکعب هم آب احتیاج دارد، اما اگر بتوانیم مواد اولیه‌ دیگری را جایگزین چوب برای تولید کاغذ کنیم می‌توان از قطع میلیون‌ها درخت و هدر رفت میلیون‌ها لیتر آب جلوگیری نمود.

به گفته‌ ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رییس سندیکای تولید کاغذ و مقوای کشور، سرانه استفاده کاغذ در ایران بین ۲۲ تا ۲۵ کیلوگرم هست.

وقتی از سنگ کاغذ تولید می شود
در همین راستا متخصص ها یزدی برای اولین بار در کشور با استفاده از مهندسی معکوس صنعت تولید کاغذ سنگی را به داخل کشور آوردند و با بومی کردن فرمول آن، این محصول را در کشور تولید و صادر می‌کنند.

تولید کاغذ از سنگ معدنی کلسیم کربنات

سمیعی، مدیر شرکت تولید کاغذ از سنگ در یزد گفت: با توجه به اینکه کاغذ یکی از نیاز‌های استراتژی در صنعت های کشور شمرده می‌شود، توانستیم تکنولوژی تولید کاغذ سنگی را داخل کشور راه اندازی و فرمول آن را به صورت کامل بومی سازی کنیم.

وقتی از سنگ کاغذ تولید می شود

مدیر عامل شرکت کاغذ سنگی در یزد گفت: در کنار این صنعت هیچگونه پسماندی وجود ندارد، چراکه از مواد اسیدی و سفید کننده استفاده نمی‌شود بنابراین صنعت کاغذ سنگی یک صنعت پاک و دوست دار محیط زیست هست.

سمیعی اضافه کرد: خروجی این نوع کاغذ را می‌توان در صنعت های چاپ و بسته بندی، کاغذ دیواری، تولید لیبل و جایگزین خیلی مواد پلاستیکی و کاغذ سلولزی استفاده نمود.

ورود کاغذ‌های سنگی یزد به بازار‌های بیگانه

عظیمی، مدیر فروش شرکت تولید کاغذ از سنگ از صادرات کاغذ سنگی اطلاع داد و گفت: کاغذ‌های سنگی که به صورت دانش بنیان در این شرکت تولید می‌شوند، تاحالا به کشور‌های حوزه‌ی خلیج فارس، صادر گردیده هست.

عظیمی اضافه کرد: این کاغذ‌ها حالا در صنعت های چاپ و بسته بندی و کاغذ دیواری  استفاده می‌شوند، اما به سبب بالا بودن نرخ تمام شده هنوز به صورت کامل وارد بازار نشده اند.

وقتی از سنگ کاغذ تولید می شود

وی گفت: می‌توانیم با معرفی این نوع کاغذ به بازار و جایگزین کردن بعضی از مواد اولیه نرخ تمام شده این محصول را به دست کم برسانیم تا بتواند تا حدی جایگزین کاغذ‌های سلولزی در بازار گردند.

هماهنگی با محیط زیست، مهم‌ترین خصوصیت کاغذ‌های سنگی

حکیمی، مدیر کنترل و کیفی فرآورده ها کاغذ سنگی گفت: این نوع کاغذ‌ها در قیاس با کاغذ‌های سلولزی از استحکام بالا تری برخوردارند، به سادگی پاره نمی‌شوند و در مقابل آب، روغن و حشرات مقاوم اند و مشابه کاغذ‌های سلولزی مشتعل نمی‌شوند.

حکیمی اضافه کرد: کاغذ‌های تولید گردیده در این شرکت در قیاس با نمونه‌های بیگانه کیفیت بالاتری دارند، با قرارگیری در آب نمونه‌های بیگانه رنگ می‌بازند در حالی که رنگ بر روی کاغذ‌های تولید گردیده در این شرکت ثابت می‌ماند.

وقتی از سنگ کاغذ تولید می شود
گفتنی هست؛ با بهره برداری از طرح توسعه این شرکت تا سال آینده حجم تولید کاغذ سنگی در یزد به ۲۵ هزار تن افزایش می‌یابد و برای ۸۰ نفر نیز به طور مستقیم اشتغال زایی خواهد گردید.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 1403 | ایران اکسپو 2024

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ 8 تا12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از 2500 تاجر و بازرگان از 119 کشور جهان از این نمایشگاه است.

لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: