انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

نشست تخصصی انجمن نوشت افزار ایران با سرپرست معاونت امور صنایع /تبیین4راهبرد اصلی توسعه صنعت لوازم التحریر

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اعلام 4راهبرد اصلی توسعه صنعت لوازم التحریر گفت: توسعه صنعت لوازم التحریر مبتنی بر الگوی ایرانی – اسلامی یکی از برنامه های وزارت صمت بوده و در این راستا تحقق 4محور اساسی تکمیل سبد کالا‌در صنعت لوازم التحریر، تعمیق ساخت داخل ، تامین نیاز داخلی کشور و توسعه صادرات باید در اولویت قرار گیرد.

مهدی صادقی نیارکی درسلسله نشست‌های تخصصی با تشکل‌های صنعتی ، در جلسه مشترک با نمایندگانی از انجمن نوشت افزار ایران و برخی تولید‌کنندگان این صنعت با بیان مطلب فوق اظهار داشت: همزمانی این نشست با آغاز سال تحصیلی فرصت مغتنمی است که به نقش صنعت لوازم التحریر به عنوان یک کالای استراتژیک فرهنگی و تاثیرگذار در قشر کودک، نوجوان و دانشگاهی کشور با رویکردی تحولی بپردازیم.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت افزود: این صنعت ارتباط مستقیمی با فرهنگ جامعه ایرانی دارد و زیبنده کشورما نیست که با قدمت تاریخی و برخورداری از الگوی ایرانی – اسلامی از محصولات تولیدی سایر کشورها تاثیر بپذیرد.

صادقی نیارکی ضرورت برنامه ریزی برای توسعه این صنعت با نماد والگوی ایرانی- اسلامی را در محصولات صادراتی را مورد تاکید قرارداد و افزود:کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگانی از انجمن تخصصی، دفاتر صنایع غیر فلزی و نساجی ، پوشاک و سلولزی و همچنین با حضور مشاور ارشد معاونت امور صنایع برای تدوین برنامه راهبردی توسعه این صنعت ایجادگردد.

وی خاطر نشان‌کرد: برنامه توسعه این صنعت باید با محوریت تکمیل سبد کالا، توسعه و تعمیق ساخت داخل ، تنظیم بازارداخلی و توسعه صادرات در دستور کار قرار گیرد و مهمترین محصولات داخلی سازی شده ، شناسایی و احصاء شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مشکلات این صنعت در حوزه واردات ، ضرورت حمایت از محصولات داخلی ، تامین مواد اولیه ، اصلاح حقوق گمرکی و … گفت: اصلاح و بازنگری در حقوق ورودی برخی کالاها در حوزه لوازم التحریر در دستور کار بوده و تصمیماتی برای حمایت های تعرفه ای از این صنعت در نظر گرفته شده است که مستلزم حمایت نهایی کمیسیون ماده یک مقررات صادرات و واردات می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: