انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار

یادنگار

آیت الله مکارم شیرازی: بازار چاپ و نشر در کشور آشفته هست/ دولت نظارتی بر ارائه کاغذ ندارد

به گزارش انجمن تولید کنندگان نوشت افزار کشور به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم،  آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه و اصول که  در مسجد اعظم برگزار شد، گفت: در کمال تأسف دولت نظارتی روی نرخ کاغذ ندارد. به‌دلیل مشکلات تأمین کاغذ بازار کتاب و نشر با مشکلات جدی روبه‌رو شده، امروزه تعداد اشخاص کتاب‌خوان در کشور کسرشده، کاهش اشخاص کتاب‌خوان در کشور با عقب‌گرد فکری و دینی جامعه می‌تواند همراه گردد.

وی با انتقاد از وضع آشفته‌بازار کاغذ در کشور تصریح کرد: دولت برای واردات کاغذ، ارز 4200 تومانی به تجار اختصاص می‌دهد اما همچنان وضع بازار چاپ و نشر مثل پیشین آشفته هست، این مسائل نشان می‌دهد دولت نظارت درستی بر روی مساله کاغذ و چاپ و نشر ندرد.

مرجع تقلید شیعیان دنبال کرد: در کمال تأسف نظارت درستی از طرف دولت روی مساله کاغذ نیست، عده‌ای از تجار برای واردات کاغذ ارز دولتی دریافت کرده‌اند اما یا با این مراجع سوءاستفاده‌های دیگری کرده‌اند یا اجناس واردشده را با چند برابر نرخ حقیقی به دست مردم می‌رسانند، همه این مسائل از عدم نظارت توسط دولت متاثر شده هست.

استاد معروف حوزه علمیه با اشاره به ارزش مساله کاغذ عنوان نمود: واقعیت این بوده که دولت و وزارت ارشاد در بخش واردات و ارائه کاغذ کارکرد ضعیفی دارند، مساله کاغذ و کتاب‌خوانی به سبب ارزش ویژه‌ای که دارد باید به‌درستی در کشور مدیریت گردد.

به این مطلب امتیاز دهید:

آخرین اخبار
لینک کوتاه:
اشتراک گذاری در:
برچسب ها: